Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilke sokker skal jeg strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 12:22   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvilke sokker skal jeg strikke?

Jeg har masse rester i litt ymse farger wollmeise. Normalt strikker jeg aldri annet enn jakker, gensere, barnejakker, barnegensere, en og annen barnedress og ja. En sjelden vott, kanskje.

Men så har jeg sett at det strikkes noen fantastisk fine sokker rundt forbi. Kan noen eller andre ta seg bryet med å tipse meg noen fine sokker som passer til meg, kan strikkes i wollmeise og funker med litt blandede farger?

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:24   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sokker skal jeg strikke?

Rent metinogarn?
Eller sånn m nylon?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:26   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Twin, ja. Burde funke til sokker det? Eller er det kanskje ikke slitesterkt nok?

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 12:30   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Kan noen eller andre ta seg bryet med å tipse meg noen fine sokker som passer til meg, kan strikkes i wollmeise og funker med litt blandede farger?

Nå er det ca 100 år siden jeg strikket sokker og de var i barnestørrelse (baby for å være ærlig), men jeg husker jeg har sett noen veldig fine på Ravelry (eller var det en annen oppskriftsside?). :ikke akkurat hjelpsom men svarer når folk spør:

Gammel 19-09-12, 12:31   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Twin funker. Ren merino gjør det ikke, ihvertfall ikke i foten.

http://www.ravelry.com/patterns/library/jaywalker

Å, himmel - i de skoene var de virkelig fæle.

Jeg er ikke sånn helfrelst på sikksakkstriper på de tykke bena mine. Men det er kanskje ikke noen vei forbi om man skal ha sokker i flere farger.

Jeg kan nok få til å ha nok i to farger, tenker jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 15:21   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vaffelsokk er fint;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 17:39   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Polly Jean er så fine! http://www.ravelry.com/patterns/library/polly-jean

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 17:43   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i mine Polly Jean og det blir mange slike i julegaver i år!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.