Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Rispose-hjelp

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 21:56   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Rispose-hjelp

Jeg har fått beskjed fra lege og fysio om å anskaffe meg en rispose eller varmepute for å bruke på en ubrukelig skulder.

Jeg var innom apoteket i dag, men sånne varme-greier kostet jo skjorta og litt til. Så da tenkte jeg å sy selv. So far, so good. Men hvilken ris bruker jeg for å kunne varme i mikro? Jeg ser at noen sier at man skal sette inn et glass vann i mikroen sammen med posen? Ja? Nei? Hvor mye ris? Og kan jeg bruke hvilket stoff som helst, eller risikerer jeg å brenne ned huset når jeg putter i mikroen?

Hjelp?

Gammel 19-09-12, 21:57   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rispose-hjelp

Om du venter litt, så skal jeg sjekke på syforumet jeg er på.

Gammel 19-09-12, 21:57   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Om du venter litt, så skal jeg sjekke på syforumet jeg er på.

Tusen takk! Jeg er på syltynn is her.

Gammel 19-09-12, 21:58   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

*link funket ikke*

Sist redigert av Frøydis : 20-09-12 kl 00:26.
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 21:59   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

*ikke her heller*

Sist redigert av Frøydis : 20-09-12 kl 00:27.
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 22:02   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Og her er det noen spørsmål og svar.

Det er et åpent forum dette så jeg vet jeg kan linke, om noen lurer.

Gammel 19-09-12, 23:39   #7
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var desperat her en gang, og helte en halv pose jasminris i en stor sokk, og knøt igjen. Varma i microen. Luktet jasminris, men funka greit.

Sånn i ettertid, tror jeg at jeg ville ha valgt en mindre parfyrmert ris for en mer permanent løsning.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 23:42   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sying og ristype er helt utenfor mitt kunnskapsområde når den ikke skal spises, men risposen blir mye varmere, fortere, med et lite vannglass i microen.

Gammel 20-09-12, 00:04   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Og her er det noen spørsmål og svar.

Det er et åpent forum dette så jeg vet jeg kan linke, om noen lurer.

Denne kom jeg inn på og den var jo lur. Takk for hjelpen. Vi får se hva jeg klarer å knote sammen i morgen.

Gammel 20-09-12, 07:00   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at man skal bruke laaaangkokt ris, og når jeg laget så brukte jeg bare noen gamle flanellgulpekluter, sydde en kortside og en langside, helte i ris og sydde igjen. Vakkert ble det ikke, men veldig effektivt.

Gammel 20-09-12, 07:55   #11
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ikkje noko syråd herfra, men ville berre seie at eg har kjøpt slike ganske rimelig på Clas Ohlsson, om du skulle ha det i nærleiken.

Gammel 20-09-12, 08:09   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Putetrekk og vanlig langkokt ris funker helt fint. røvd:

Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 08:14   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tar det man har.
Jeg har laget drøssevis, og bruker stort sett stoffrester og jasminris - fordi det har vi alltid.
Har aldri vann i microen samtidig, går fint uten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.