|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg har funnet ut av et av de få alternativene mannen og jeg har når det gjelder helgetur i høst (grunnet tid og penger) er Helsinki. Mannen har vært der på jobbreise en gang og ble ikke imponert. Jeg, derimot, synes Helsinki høres spennede ut. Jeg har dog aldri vært der, og trenger argumenter for hvorfor det er et kult sted å dra.
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg har vært der og likte det. Fine steinkirken, museum for moderne kunst, flott delikatessemarked, mange butikker. Gode resturanter, prøv Troika (russisk). Absolutt verdt et helgebesøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg har bare vært innom på jobb et par ganger, uten å bli så fryktelig imponert, men jeg er helt sikker på at det går an å ha det moro der, i alle fall med litt research innabords. Jeg har hørt noe om gode restauranter og bra shopping, og så er det jo sikkert noen design/kunsthåndtverkmuseum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg fant jo masse gode og billige alternativer til deg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg har vært der to ganger og synes det har vært spennende. Det er et eller annet annerledes ved Helsinki som jeg liker. Det er mange fine museer og butikker (nå er ikke jeg en ivrig shopper, men jeg synes det var fint å rusle i butikkene), og jeg har brukt noen timer på å rusle rundt der.
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Jeg liker det russiske preget på Helsinki. Og så skal det være veldig mange bra restauranter der for tida – hva med denne?
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?
Skriver under her. Vi hadde noen guidede turer og wow-faktoren var ikke høy.
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Hesinki er den eneste storbyen jeg har vaert i som jeg ikke likte. Syntes byen var deprimerende og graa, dog er det lenge siden jeg var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Nah, glem det. Mannen sier: I am NOT going to Helsinki. I would rather stay home.
![]() |
#13 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Du får bjørnekjøtt på restaurantene der. :hjelpsom:
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Klart du vil til Helsinki! Jeg har vært der i jobbsammenheng, men blitt igjen litt ekstra et par ganger. Oppfatter Helsinki som litt "eksotisk". Dere kan for eksempel ta båt ut og se på den store festningen som ligger på en øy rett ut for sentrum (husker ikke hva den heter i farten). Der er det fint å rusle rundt før man tar båten tilbake. Ellers er jo Helsinki kjent for design og russisk inspirerte restauranter. De har også flere mathaller og matmarkeder man kan kikke på. Eller ta sauna på hotellet :-)
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?Ja, JEG vil til Helsinki. Men mannen vil ikke.
![]() |
|
|