Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helsinki - hvorfor vil vi dit?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-12, 20:16   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helsinki - hvorfor vil vi dit?

Jeg har funnet ut av et av de få alternativene mannen og jeg har når det gjelder helgetur i høst (grunnet tid og penger) er Helsinki. Mannen har vært der på jobbreise en gang og ble ikke imponert. Jeg, derimot, synes Helsinki høres spennede ut. Jeg har dog aldri vært der, og trenger argumenter for hvorfor det er et kult sted å dra.

Vi er ikke interessert i shopping, så det er det ingen vits i å nevne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:19   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helsinki - hvorfor vil vi dit?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har vært i Helsinki og ivrer ikke etter å reise tilbake.

Hjelpsom du er, da.

Men, hvorfor vil du ikke tilbake? Hva var det som ikke fenget?

Gammel 23-09-12, 20:27   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært der og likte det. Fine steinkirken, museum for moderne kunst, flott delikatessemarked, mange butikker. Gode resturanter, prøv Troika (russisk). Absolutt verdt et helgebesøk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:28   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne tenkt meg en tur på operaen, men det er ingenting passende for barn når vi er der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:31   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare vært innom på jobb et par ganger, uten å bli så fryktelig imponert, men jeg er helt sikker på at det går an å ha det moro der, i alle fall med litt research innabords. Jeg har hørt noe om gode restauranter og bra shopping, og så er det jo sikkert noen design/kunsthåndtverkmuseum?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:34   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant jo masse gode og billige alternativer til deg
Helsinki er ikke spesielt spennende.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:41   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært der to ganger og synes det har vært spennende. Det er et eller annet annerledes ved Helsinki som jeg liker. Det er mange fine museer og butikker (nå er ikke jeg en ivrig shopper, men jeg synes det var fint å rusle i butikkene), og jeg har brukt noen timer på å rusle rundt der.

Gammel 23-09-12, 20:42   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det russiske preget på Helsinki. Og så skal det være veldig mange bra restauranter der for tida – hva med denne?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:44   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har vært i Helsinki og ivrer ikke etter å reise tilbake.

Skriver under her. Vi hadde noen guidede turer og wow-faktoren var ikke høy.

Gammel 23-09-12, 20:46   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hesinki er den eneste storbyen jeg har vaert i som jeg ikke likte. Syntes byen var deprimerende og graa, dog er det lenge siden jeg var der.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 20:48   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nah, glem det. Mannen sier: I am NOT going to Helsinki. I would rather stay home.

Kjipingen.

Gammel 23-09-12, 20:50   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med kjipingen.

Gammel 23-09-12, 20:59   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Du får bjørnekjøtt på restaurantene der. :hjelpsom:

Gammel 23-09-12, 21:27   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye fin jugendarkitektur. Også kan man sikkert gå på Kaurismäki-sightseeing.

Men blir det Gøteborg da?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:15   #15
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Klart du vil til Helsinki! Jeg har vært der i jobbsammenheng, men blitt igjen litt ekstra et par ganger. Oppfatter Helsinki som litt "eksotisk". Dere kan for eksempel ta båt ut og se på den store festningen som ligger på en øy rett ut for sentrum (husker ikke hva den heter i farten). Der er det fint å rusle rundt før man tar båten tilbake. Ellers er jo Helsinki kjent for design og russisk inspirerte restauranter. De har også flere mathaller og matmarkeder man kan kikke på. Eller ta sauna på hotellet :-)

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:16   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, JEG vil til Helsinki. Men mannen vil ikke. Så jeg får heller reise dit ved en annen anledning, tror jeg.

Gammel 02-10-12, 10:55   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forresten anbefale ny by: Malmø.
Pildamsparken, Moriska Paviljongen, fine gater, nydelig arkitektur, mildt vær og 30 minutters togtur fra København.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.