|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Hvilken malingstype til utemøbel?Jeg vil ha en benk utenfor inngangsdøren. Den skal stå ute både sommer og vinter og det er ikke tak over, ergo må det tåle vær og vind.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Den er sikkert ikke mer eller mindre håpløs enn alle andre trebenker i samme prisklasse. Med andre ord temmelig håpløs. Uansett hva du velger, så må du regne med å måtte pusse og male med bare få års mellomrom når du skal la den stå ute på helårsbasis, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Hva om jeg evt maler med husmaling/beis? Tåler den mer enn vanlig maling?
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Malte møbler er ikke laget for å stå ute i all slags vær, uansett hva slags maling du velger.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Mine tremøblar står ute heile året, og eg anbefaler det ikkje om du ynskjer minst mogeleg arbeid. Eg har mala det eine settet med husmaling, men rekner med å måtte male med få års mellomrom. Malingen forsvin som regel når du tar vårskrubben for å få vekk grønske og sopp, og så må det malast igjen.
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Kanskje jeg bare skal lage en enkel benk selv av impregnert materiale som kan bli grå og værbitt og heller bare beises med samme terrassebeis som gulvet den står på (lys grå).
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken malingstype til utemøbel?Vi beiset billige hagemøbler fra IKEA med terassebeis. De står ute fra april til oktober uten å bli stygge. Planen var å beise de så vi kunne ha de et år til før vi investerte i nye møbler. Nå er det tre år siden.
![]() |
|
|