|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Kielfergen for dummiesEr det spesielle ting en fergenovise bør vite om før Kielfergen skal inntas? Jeg har aldri tatt "danskebåt" eller "tyskebåt" eller "finskebåt", og eneste jeg kan slå i bordet med på båttransportfronten er bilferger på Vestlandet, øyhopping i Oslofjorden, et par turer til Munkholmen og en og annen småferge på ferietur ellers.
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesMannen og jeg skal med Kielferga i høstferien, bare ham og jeg, rett og slett fordi det er aldeles deilig å være der, for man kommer seg ingen steder, og man kan ta livet med knusende ro, uten å "måtte" noe, med verdens beste samvittighet.
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummies
Det var god nyheter! Og jeg noterer meg de andre tipsene dine. Må man bestille for å se show, eller er det først til mølla? Er det el-uttak på lugaren så man få ladet div. dingser?
![]() |
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kielfergen for dummiesJa, det er mulig å bli sjøsyk. Mine blir det aldri, men en gang reiste jeg alene med mine tre jenter og de ble så dårlige at vi måtte gå på lugaren. Det var i desember og det var mye sjø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesDet er SPA der - med boblebad. |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesDet var utrolig fint å jogge på tredemølle med panoramautsikt og etter en dusj sitte i massasjestol og så hoppe i boblebadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesFor at eg skal ha ein vellukka tur med slike ferger, må eg ha med spyposer og afipran. Eg blei traumatisert på Stavanger-Newcastle-båten i stiv kuling som 17-åring, og har etter det hatt store problem med slike fergeturar. Dessutan går det fint an å køyre bil frå Oslo til København og vidare til resten av Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesDette høres helt strålende ut. Jeg tror ikke vi tar fancyrestaurant når ungene er med. Det er grenser for hvor lenge minstemarken trives med å sitte rolig. Buffet høres ut som en god idé "med egen Captain Kid buffet for de minste". Jøjje meg.
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
Hysj, hysj! Ikke skrem meg nå!
![]() |
![]() |
#11 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesHvordan var det med showene? Bestille på forhånd eller først til mølla?
![]() |
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
#13 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kielfergen for dummiesShownene er åpent for alle- det er bare å møte opp |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Nå et strekningen stv- Newcastle og båtene som gikk der temmelig velegnet for traumatisering. Det er ikke kielfergestrekningen og båtene. Der det kan være bevegelse er fra færder til skagen. På returen kommer den strekningen langt på natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jeg hadde tatt med afipran hvis værmeldingen var dårlig. Kjedelig å ta andre reisesyketabletter som man blir trøtt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tidsklemma
|
Det er første man til mølla, så det gjelder å være ute litt før (15 min før kanskje) og komme seg fremst i køen. Showene som går nå er utrolig bra syns jeg.
![]() |
#17 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kielfergen for dummiesKan barn få afipran eller postafen? Hvis det skulle bli nødvendig?
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Bare en liten ting om de massasjestolene: Ikke kjør tre massasjeprogram rett etter hverandre. Det gjorde jeg, og ryggen var helt ødelagt i flere dager etterpå. Men utsikten fra tredemøllene er helt fantastisk.
![]() |
![]() |
|
|