|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() UlvedrapSpørsmål: Er virkelig ulvedrap et ord? Jeg trodde ordene drap og mord var forbeholdt mennesker? Jeg personlig ville ha brukt uttrykket - ulovlig avlivning (men ikke like catchy, jeg innrømmer det.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: UlvedrapDet må jo bety at man har drept folk ved hjelp av ulv? Kvalt dem med halen eller noe sånn? |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: UlvedrapDrap er drap, samme hvem det er, tenker jeg. Verste jeg hører er når man bruker "destruert" om dyr, som om det var en pappeske.
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: UlvedrapOrdboka sier "ta liv, særlig menneskeliv."
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: UlvedrapDyr kan bli drept de og, mener jeg. Jakt og avliving er ord man kan bruke når dyrene avgår med døden innenfor gitte normer og regler mens drap er når de blir tatt livet av uten grunn/av noen som ikke har rett til å ta det livet.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Ulvedrap
Tja. Vi har jo ordet henrette, som slett ikke impliserer at det er ugreit i enhver setting.
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ulvedrap
Jeg har visst fortrengt at vi fortsatt henretter mennesker.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: UlvedrapNye yrkestitler som kan misforstås langt over i det fnisete blir jo da for eksempel Kyllingdrapsmann? |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: UlvedrapSynes du har et poeng der, him. Det neste blir vel at de som jobber på slakteri ikke lenger er slaktere men bøddler... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|