|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å strikke vrangt pentMitt stadig tilbakevendende strikkeproblem: Når jeg skal strikke glattstrikk frem og tilbake blir det ikke helt pent, og helt ulikt der jeg strikker glattstrikk på rundpinne. Jeg har prøvd forskjellige måter å strikke vrangt på, men tror jeg må ha lært meg en "vrang måte". Finnes det en enkel oppskrift på hvordan man strikker pent og vrangt?
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å strikke vrangt pent
Instruksjonsvideo, please?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å strikke vrangt pent"Har jeg rett, har jeg vrangt?" spør SVK.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Å strikke vrangt pentDet går for tregt å strikke baklengs på større omganger, synes jeg. På korte pinner går det fortere å ikke snu arbeidet. Eller når det er fargemønster. |
![]() |
![]() |
#7 |
snur
|
Det går litt treigere, men hos meg blir det mye finere så da tar jeg meg tiden til det
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg har heller ikke samme strikkefasthet på vrangstrikk, det er ikke så pent nei. Ulik pinnetykkelse ved frem-og-tilbake-glattstrikk skal jeg sannelig prøve. Nå synes jeg vrangstrikk i lengden er gørrkjedelig også da, men særlig det at det blir ujevnt bidrar jo ikke til motivasjonen heller.
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg har etterhvert blitt veldig komfortabel med vrangstrikk. Går litt tregere enn rettstrikk, men jeg får maskene like faste og fine som på rett.
![]() |
#11 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg strikker "gammeldags", slik mormor lærte meg. Har da tråden over høyre pekefinger og "kaster" over.
M(-04)&M(-07) Sist redigert av M&M : 28-09-12 kl 11:05. Årsak: Skriveleif... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Å strikke vrangt pentMindre pinne i vrangstrikk gjør susen for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg lærte meg selv å strikke, så i starten strikket jeg vridd istedet for vrangt. Det ligner, men det er ikke riktig. jeg strammer litt ekstra når jeg strikker vrangt og så hjelper det å øve.
![]() |
#14 |
Epikur
|
Sånn gjør jeg også.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() Sv: Å strikke vrangt pent......
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg slet med at jeg strikket litt løsere vrangt før, og fikk litt stripete glattstrikk. Men det har liksom bare gitt seg etterhvert som jeg har fått mer strikkebaggasje.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg prøver å lære meg å strikke baklengs, men jeg får det ikke til uansett hva jeg gjør, jeg får vridde masker. Er det noen som har en video eller noe som kan opplyse meg? Det hadde vært veldig fint å få til dette når jeg strikker mønster begge veier. Ellers er min erfaring også at dette blir bedre med tiden, men jeg sliter litt fortsatt med at det blir litt ujevnt. Skal prøve å gå ned pinnestr på vrangsiden og se om det hjelper.
![]() |
#18 |
tankefull
|
![]() Sv: Å strikke vrangt penthttp://www.strikkeoppskrift.com/vide...rikke-baklengs |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Å strikke vrangt pentGodt å høre det er flere som sliter. Felles skjebne osv.
![]() |
#20 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å strikke vrangt pentJeg strikker vrang på den "russiske måten"
![]() |
|
|