Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

1881

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du den siste måneden ringt en nummeropplysningsaktør?
Ja 17 10,90%
Nei 139 89,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 12:14   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1881

Eg ser at nummeropplysningsselskapa framleis pøse på med mykje reklamer. Men er det virkelig nokon som bruke dei lengre? Til å ringe til altså, ikkje app eller nett.

Så, har du den siste måneden ringt til en nummeropplysningsaktør? Kjenne dette lure eg virkelig på.

Gammel 29-09-12, 12:16   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1881

Selvfølgelig er det folk som bruker det. Det er masse mennesker over 50 år her i landet som fortsatt benytter seg av de "gammeldagse" metodene.

Her inne tror jeg ikke du vil få så mange, ja, da. Vi er nok ikke brukergruppa.

Gammel 29-09-12, 12:17   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Flere år siden sist jeg trengte å ringe en slik, og da var det i jobbsammenheng. Viste seg enklest å ringe 1881 for å få org.nr. til butikker/firmaer (særlig der de drev butikk i en kjede), når man ikke ante hva foretaket het som eide lokalet til f.eks. Rimi Sørkjosen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:18   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Selvfølgelig er det folk som bruker det. Det er masse mennesker over 50 år her i landet som fortsatt benytter seg av de "gammeldagse" metodene.

Jeg tror ikke det går på alder. Det går på hvor vant folk er til data/internett og duppeditter på mobilen.

Ok, skal du skille på alder, er femti altfor lavt. Åtti passer bedre, trur eg.

Gammel 29-09-12, 12:19   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50 år som oldis-grense? Det trur eg virkelig ikkje på altså. 50 år er for meg fleire kolleger, venner og om ikkje alt for mange åra kjæresten min og det er virkelig ikkje en oldis-gjeng. Eg trur du må justere den til 70. Minst.

Gammel 29-09-12, 12:20   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror ikke det går på alder. Det går på hvor vant folk er til data/internett og duppeditter på mobilen.

Og -ea- og eg var enig samtidig.

Gammel 29-09-12, 12:21   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke ringt en opplysningstelefon på lenge. Men det hender at jeg blir oppringt av et fremmed nummer og sender det til 1881 for å sjekke hvem det er før jeg ringer eller melder tilbake. Dette er dersom jeg ikke er ved en datamaskin og derfor ikke kan sjekke der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:22   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Førti er det nye tretti, sies det.
Derav følger at femti er det nye førti. Og så videre.

Gammel 29-09-12, 12:22   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Men det er jo nett/app/sms, Blå. Du ringer jo ikke.

Gammel 29-09-12, 12:27   #10
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:12.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:32   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker det fra jobbmobilen, fordi den er så ubegripelig treg på nett (og ikke spesielt smart heller). Og hvis tid er penger er det antakelig billigst å bli satt over med en gang fremfor å knote selv.

Gammel 29-09-12, 12:35   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg sender sms dit.

Gammel 29-09-12, 12:35   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Nuvel, siden jeg snart er oldis pr. def. så er jeg selvsagt livredd for å bli oppfattet som en, så jeg har alltid den smarteste telefonen og de siste duppedittene.

Hadde jeg vært ung med knotejobbmobil hadde kanskje jeg også måttet ringe opplysningen iblant.

Gammel 29-09-12, 12:45   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg ikke har for vane og surfe eller tekste når jeg kjører bil, hender det jeg ringer de og får de til å sette meg over. Det gjør jeg om jeg ikke skal stoppe på veien da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 12:45   #15
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Fnis. Men joda. Jeg setter faktisk grensa ved femti - for noen. Jeg tror det kommer helt an på hva man jobber med - og ergo hvor vant man er til data/internett som en annen sa her.

Gammel 29-09-12, 12:53   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg har ringt én gang i år. Da hadde jeg ikke datadekning på telefonen.

Tipper det er ellers en del som ringer i jobbsammenheng når de er ute langs veien - enklere å ringe og bli satt over enn å stoppe for å søke opp nummer.

Gammel 29-09-12, 13:23   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg bruker den når jeg kjører bil og trenger et telefonnummer for å bli satt over. Jeg sender ikke sms fra bilen når jeg kjører (men bruker biltid som telefontid for å fikse praktiske ting, enten jobbrelatert eller privat)

Gammel 29-09-12, 13:29   #18
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

... og med det skjønner dere sikkert at jeg har gjort det. Har iPhone og dekning og det hele, men av og til tar larskapen meg. Tar telefonen når jeg er ute å røyker og da hender det seg. Hvis jeg kjører bil kan jeg helle ikke knote med å søke selv.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 13:52   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, og det er veldig lenge siden jeg har brukt den tjenesten. Før brukte jeg sms, men det er veldig sjelden jeg bruker nå, som regel en eller annen app, eller jeg søker på nett.

Gammel 29-09-12, 14:00   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset ja fordi jeg sender sms. Men da svarte jeg kanskje feil?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.