|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Følge jenter overalt?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10054397
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Jeg er generelt uredd. Min 1.klassing går alene til skolen allerede (på en vei som er trygg trafikksikkerhetsmessig). Men hadde jeg bodd i det aktuelle området hadde jeg fulgt jenta nå altså, og heller satset på at de løste sakene fort. Sannsynligehten for at noe skal skje er jo fortsatt forsvinnende liten, men med en sånn kjent og pågående sak er den antageligvis større enn vanlig, og det ville jeg ikke gamblet på at min jente var den uheldige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Vi bor et godt stykke fra, men man blir jo litt påvirket. Min tiåring er i grunnen sjelden helt alene ute på veien. Det er stort sett to-tre-fire venninner i følge. De sykler mer enn de går også. Jeg har ikke fortalt så mye rundt dette siden hun blir så fryktelig, fryktelig redd.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Jeg bor også langt unna, MEN det har skjedd lignende episoder i mitt område og, for ikke så veldig lenge siden, i fjor tror jeg det var to sånne saker med kort mellomrom her.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Følge jenter overalt?Min går alene til og fra skole, dvs i følge med andre, men går jo til venner alene. Jeg tenker litt på dette, men bor langt unna. Må nok ta en prat igjen med henne om slike ting.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Eg hadde nok fulgt så lenge det var snakk om at ho skulle gå åleina. Både for min eigen del, og fordi jentene mine nok hadde vært skremt om noko slikt hadde forgått her i området. Dei får som regel det meste med seg, sjølv om eg forsøker å skjerma dei.
![]() |
#7 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Min yngste (3.klasse) går til skolen med ei venninne, men det er kun gangvei hvor det er folk hele tiden, og er så nærme at vi ser skolen fra tomta vår. 10.klassingen sykler til skolen alene/med venninner, ingen øde strekninger. Når snøen kommer og de slutter å sykle, kommer jeg til å be jente avtale å gå sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Det er anbefalt fra politiet å passe på ungene nå. Da gjør vi det. Selv vi som har gutter gjør det, faktisk. Vi bor utenfor sirkelen for disse forsøkene, men ikke langt utenfor. |
![]() |
![]() |
#9 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?
Men hva er sirkelen for disse forsøkene? De siste ukene har vi hatt Eidsvoll, Gan/Fetsund, Bærum og Nord-Odal. Det er en ganske stor sirkel, det!
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Vi bor langt unna, men jeg er glad for at det er høstferie så ungene ikke må sykle til treninger denne uka. Nå er det guffent mye skit ute å kjører. I nabobyen har en fyr prøvd å lokke til seg unger flere ganger forrige uke,han har ikke blitt tatt.
![]() |
#11 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Da problemstillingen var aktuell der jeg bor fulgte vi.
![]() |
![]() |
#13 |
Til tider hjulbeint
|
Min yngste får ikke gå alene for tiden, den ene episoden som har vært gjaldt en 8 år gammel gutt. Yngste leser aviser på nett og har en bror som er mye eldre og han vet hva som skjer på Østlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Følge jenter overalt?Æsj jeg kjenner jeg er mer berørt av dette en det jeg ønsker. Er glad vi er bortreist i høstferien for jeg vet jeg ikke ville ha klart å la vesla gå gatelangs alene i like stor grad som før. Sist redigert av Lisa : 01-10-12 kl 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Følge jenter overalt?Min tretten år gamle datter går på samme trinn, og kjenner ei av jentene som har blitt forsøkt bortført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Jeg tror jeg hadde sørget for at hun gikk i følge med flere nå en periode, og at hun aldri gikk helt alene. Jeg er heller ikke hysterisk tror jeg, men jeg hadde nok ikke tatt noen sjanser. |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
Du mener faktisk at ingen barn på hele Østlandet skal gå alene nå da? Det er ganske omfattende, vil jeg si. Min sjuåring går alene til og fra skolen, og det sitter langt inne å stoppe det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Neida - jeg mente bare å si at sånn er det hos oss, så det har jeg ikke tenkt noe mere på. |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Nå skjedde det jo med noen gutter i Sandefjord, så ja - jeg ville sagt hele Østlandet desverre.
![]() |
|
|