|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når barn reiser til utlandet med besteforeldretrenger de da noe mer enn pass? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreVi har bare sendt dem med med pass, helsekortet og forsikringskortet. Null problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreDa mitt barn var med til London i sommer ble besteforeldrene spurt om de hadde bekreftelse på at de hadde lov til å ha han med av grensevaktene på flyplassen i London. Det hadde de selvfølgelig ikke, men de så gjennom fingrene siden gutten har samme etternavn som de + at han så bli og fornøyd ut
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreDe skal egentlig ha en bekreftelse på at det er greit, og aller helst skal den være stemplet av sånn der... notariusgreie. USA er det eneste landet jeg vet om som tidvis praktiserer dette strengt.
![]() |
#5 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreMin datter har reist flere ganger med besteforeldre og har aldri hatt med seg noe annet enn pass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreVåre jenter har aldri hatt med noko tanom pass, helsekort og reiseforsikring på ferie med besteforeldre.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreJeg har hørt at de bør ha med bekreftelse på at de har lov å ha barnet med på tur fra foresatte. Noen steder kan man bli nektet, jeg mener et besteforeldrepar ble nektet å reise pga. dette for noen år siden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreMin sønn var i passkontrollen sammen med sin morfar i fjor. De kikket nøye på passene og så veldig stygt på morfar. De trodde visst han hadde tenkt å kidnappe ham, eller noe. Like etter kom guttens far halsende etter, og han har samme etternavn. Da pustet de veldig ut og smilte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldre
Men hvordan kan de vite at foreldrene er foreldrene da? Det er jo ikke alle som har samme etternavn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldre
Vi har aldri fått kommentarer på at snuppa ikke har samme etternavn som oss andre. Ingen som har sagt et pip om det.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreJeg har ikke samme etternavn som ungene mine. I passkontrollen på Gatwick ble mellomste spurt om når han har bursdag, om han hadde det fint, gledet seg til London - også hvem jeg var. Han svarte greit for seg, så det var ikke noe problem. Men en liten jente foran oss som så ut til å ha opprinnelse fra India eller noe sånn ble forlegen og ville ikke svare, og der holdt de faktisk på ganske lenge altså. Til slutt svarte jenta for seg og da var det greit. |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreJeg har også fått spørsmål i London når jeg har reist med ungene uten mannen. Han siste anbefalte at jeg hadde med fødselsattest i tillegg til pass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreTakk for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreSnupp har samme etternavn som mine foreldre og de har aldri blitt stoppet i noe som helst. Alle de har møtt har trodd snupp var datteren deres
![]() |
#15 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Når barn reiser til utlandet med besteforeldreMine unger har bare hatt med seg pass og reiseforsikring når de har vært ute og reist med besteforeldrene. De har aldri blitt spurt om å vise noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|