|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Søker herved"Du kan jo bare droppe herved-en og skrive "Jeg søker om betalingsfritak på mitt lån i oktober".
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Søker herved"Bytte ut "herved" med "med dette"? Eller bare "Jeg søker om osv". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Søker herved"Jeg pleier å bruke "med dette". Hvorfor kan man ikke bruke "herved"? Betyr det egentlig "vedlagt", kanskje?
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: "Søker herved"Eg oppfattar "herved" meir som "fra nå av", men mulig det ikkje er rett?
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Søker herved""Herved" eller "hermed" betyr vel omtrent nøyaktig det samme som "med dette", mener jeg. Det er sånn sett ingenting i veien med å bruke det i en søknad - men jeg synes det ser enklere og greiere og mer moderne ut å bare skrive "jeg søker om xx" i stedet for "jeg søker herved/hermed om xx".
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: "Søker herved"Fra bokmålsordboka: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|