Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan man strikke ermene med rundpinner?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-12, 13:58   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man strikke ermene med rundpinner?

......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:43.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:01   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man strikke armene med rundpinner?

Ja, det går fint. Trenger korte rundpinner/ermepinner. Det kan være knotete i starten, jeg pleier å begynne med 5 pinner og så gå over til rundpinn, i hvert fall når det er barnestørrelse.

Gammel 04-10-12, 14:02   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Ermer går fint. Ikke armer.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:02   #4
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ja, det går fint. Trenger korte rundpinner/ermepinner. Det kan være knotete i starten, jeg pleier å begynne med 5 pinner og så gå over til rundpinn, i hvert fall når det er barnestørrelse.

Eller magic loop - det er enklere enn strømpepinner/kort rundpinne synes jeg hvertfall
Det kan du google! Jeg har maskin som er ødelagt så får ikke linket inn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:06   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Magic loop.

Gammel 04-10-12, 14:07   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med m^2. Bruk magic loop. Altså 80 cm rundpinner. Du finner oppskrift på dette også på youtube.

Jeg strikker sokker også med magic loop. (Men det skal sies at jeg brukte litt tid på å virkelig få det i fingrene, så jeg foretrakk strømpepinner en stund.)

Gammel 04-10-12, 14:16   #7
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:42.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:28   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Magic Loop er det eneste som duger i min bok! ;-)

Gammel 04-10-12, 17:24   #9
Left
Passiv

Standard

Sv: Kan man strikke ermene med rundpinner?

Magic Loop og langpinne.

Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 07:35   #10
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Juhu! Må bare si takk for tipset om magic loop, og videoen. Nå har jeg lært meg metoden, og det fungerer mye bedre enn å strikke med strømpepinner.

Er det denne metoden noen av dere bruker når dere strikker to ermer samtidig?

Gammel 05-10-12, 09:06   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Juhu! Må bare si takk for tipset om magic loop, og videoen. Nå har jeg lært meg metoden, og det fungerer mye bedre enn å strikke med strømpepinner.

Jeg har aldri prøvd, men det er visst slik det gjøres, ja.

Gammel 05-10-12, 09:58   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Bør jeg lære meg magic loop om jeg synes strømpepinner er helt kurant?

Det eneste jeg sliter med er å få til fine overganger om pinnene er tykke.

Gammel 05-10-12, 10:07   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Bør jeg lære meg magic loop om jeg synes strømpepinner er helt kurant?

Ja. du bør lære deg magic loop selv om strømpepinner fungerer greit. Jeg fikk aldri noe skille mellom pinnene, men det går jo så mye fortere med magic loop.

Gammel 05-10-12, 10:09   #14
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du kan også strikke med to rundpinner. Halvparten av maskene på hver rundpinne.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:11   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke fordra å strikke med strømpepinner, så jeg bruker korte rundpinner. Noen ganger må jeg legge opp på strømpepinner, men går da over til rundpinne så snart jeg har økt til nok masker.

Må sjekke ut denne magic-loop metoden ser jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:15   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker også to rundpinner bedre enn magic loop.

Gammel 05-10-12, 14:04   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

JA!

Gammel 05-10-12, 14:05   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jo lenger wire, jo bedre forøvrig. Jeg strikker på ermer til VM-genser med 120 cm.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.