|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bortføringssaker og "white van myth"I disse følge overalt tider er det blitt snakket mye om copycat forbrytere som "tenner" på medias skriverier om bortføring, og handler utfra det. De fleste av oss snakker med barna om dette. Og det er bra å være obs, men det er heller ikke bra å gå å være redd for alt ukjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Bortføringssaker og "white van myth"Det står noko om dette i dagens BT. Skal sjå om eg finn det.
![]() |
#3 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bortføringssaker og "white van myth"Jeg leste nettopp en kronikk om akkurat dette et eller annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Bortføringssaker og "white van myth"En av de nylige sakene som var oppe var oppspinn, har det vist seg.
![]() |
#7 |
Einsam
|
![]() Sv: Bortføringssaker og "white van myth"Ettersom jeg bor i en av bygdene hvor dette har skjedd, og hvor det også var vitne på hva som hadde skjedd, kommer jeg definitivt til å snakke med ungene om dette når de kommer tilbake fra høstferie. Men - jeg kommer også til fortelle at ikke alle hvite varebiler er skumle, men at de så absolutt skal være på vakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Bortføringssaker og "white van myth"Veldig vanskelig tema. Noen av disse sakene er helt sikkert høyst reelle. Andre kan være oppdiktet som et resultat av frykt, angst, rop om oppmerksomhet el. annet. Det vikitge er at det blir tatt på alvor av foreldrene og evt. politi. Jeg prøver å lære mine barn at ikke alle er farlige, men at de skal være oppmerksomme. Vanskelig balansegang.
![]() |
|
|