|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvordan finne alternativt garn?Jeg har en oppskrift som skal ha Jamieson & Smith 2 ply jumper yarn i shetlandsull, 115 meter pr 25 gram. Og en annen som er laget med Shilasdair Luxury 4 ply i 20% cashmir, 40 angora og 40 lammeull, 185 m pr 50 gram.
![]() |
#4 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?På det første alternativet ditt fikk jeg opp 127 sider med alternativer, men da valgte jeg ikke kun ull og alpakka f.eks. Det vil si at jeg også fikk opp garnalternativer med akryl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Sjekk det der med meter pr gram, er det i nærheten av likt skal ikke garntykkelsen være problematisk.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Ok, så jeg må klikke meg inn på hvert enkelt garn og regne ut lengde vs. vekt? Men det eneste jeg kan krysse av på vekt og lag er jo lace weight? Og det vet jeg jo ikke om det shetlandsgarnet er.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Du kan ta en titt på siden til Maja og se om du finner noe der.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Kan du ikke kjøpe originalgarnet da? http://www.shetlandwoolbrokers.co.uk/jumperweight
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Nei, glem Arwetta. Det har 20% nylon, leste ikke at det var shetlandsull. Da trenger du 100% ull. Hva med Jamieson's Shetland Spindrift? Får det hos Loop i London.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan finne alternativt garn?Jeg kan selvsagt bruke originalgarn. Jeg tenkte bare det ble fryktelig dyrt. Spindrift skal jeg bruke på mønsteret på den første, tror det er bittelitt tynnere?
![]() |
|
|