|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Ah, tabloidMaverick slår til igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Tørketrommel og oppvaskmaskin er jeg på ingen måte villig til å gi slipp på. Den tiden det tar å vaske opp eller henge opp absolutt all klesvask vil jeg mye heller bruke på mer positive måter - gjerne bevegelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg tror det er et godt poeng. Jeg har alltid talt varmt for at eldre mennesker bør flytte til mer lettvinte leiligheter mens de fortsatt har helsa noenlunde, men traff en fysioterapeut som jobber med eldre og er veldig mot dette. Hun sa at når gamle mister hverdagstrimmen med å gå ned trappa for å sette på en klesvask, gå fra bilen og inn (ikke parkere i garasje med heis til leiligheten), osv, så gikk det veldig fort nedover med helsen også.
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jo mer man gjør jo mer energi får man, så lenge det ikke går over til stress.
![]() |
#5 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg har veldig stor tro på "hverdagstrimmen", og det er i grunnen den eneste trimmen jeg får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg tror du har rett. Men oppvaskmaskinen min får du aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg er veldig med på at det er hverdagsaktiviteten som har forsvunnet fra mitt liv i hvertfall.
![]() |
#9 |
<*(((<
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg tenker at det er et poeng å passe på at man beveger seg nok i vårt moderne samfunn, men at hovedproblemet ikke er småtteri som "apps for alt", brødskjæremaskiner, tørketrommel, oppvaskmaskin eller informasjon på internett har bespart oss for av bevegelser. Men at vi kjører mer bil, har mer stillesittende jobber og bruker mer av fritiden til stillesittende aktiviteter som tv/film/sofa enn før.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Fjernkontroll til garasjedør. Knapp som hever og senker markiser. Det er mange knapper, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
<*(((<
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!
Nei, hvor får du det fra? Poenget mitt var at det er uansett sånn i vårt samfunn at vi må bevege oss mye mer, helt uavhengig av de småbevegelsene.
![]() |
#14 |
|
Vel. Ja. Det er jo forholdsvis åpenbart. Poenget var kun at det er svært mye kroppsbevegelse som bare har forduftet. Det hjelper jo litt å bare være bevisst for det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
nygift
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Kom til å tenke på at svigers har fjernkontroll til lysene rundt i stua
![]() |
#16 |
<*(((<
|
All bevegelse hjelper litt. Poenget mitt var nettopp det du sier med at svært mye kroppsbevegelse har forduften, men at mengden av den forsvant ikke med småtingene som ble ramset opp som forenkling av hverdag, men med store ting som bilkjøring, stilllesittende jobber og stillesittende fritid. Og at å gjøre noe med de små tingene rett og slett ikke monner.
![]() |
#17 |
<*(((<
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg ser at du skriver mye av det samme i HI, altså, Maverick, men du kan ikke klage på at det som får fokus er de tabloide tinga du nevner.
![]() |
#18 |
|
Det høres ut som et argument av samme type som "kan jeg ikke spare noen tusenlapper om gangen i måneden er det ikke noe poeng i å spare noen ting". |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forenkling av hverdag gir dårlig helse!Jeg hadde et par år uten oppvaskmaskin da jeg hadde fire barn hjemme. Med mye matlaging og stor familie syns jeg det var et sant mareritt, og slett ikke positiv hverdagsbevegelse. (Noe jeg i utganspunktet heller ikke manglet). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|