|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Alenetur til LondonOk. Nå trenger jeg noen seriøse opmuntrende råd her.
![]() |
#2 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Alenetur til LondonÅh, alenetur til London, jeg hadde kost vettet av meg! Jeg synes man kan gjøre det meste alene jeg, unntatt kanskje gå på en romantisk restaurant. Men bortsett fra det - heldiggris som skal til London!
![]() |
#3 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg synes det høres helt nydelig ut! Ser helt klart den med å gå ut og spise middag alene (jeg synes restaurantlunsj i ensom majestet, med vin og bok er fantastisk, og kan dra den ut i timer, men middag er liksom noe annet). Men tenk deg fordelene, da! Våkne alene på hotellet, gjøre alt i ditt eget tempo, akkurat hva du vil, når du vil. Det blir sikkert storartet!
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg har vært alene i London flere ganger. Det er en fin by å være alene i synes jeg. En av de beste tingene jeg har gjort er å gå en byvandring forbi alle de klassiske severdighetene og langs Southwark-siden av Themsen fra London Eye til Tower. Shopping er best alene, da kan man bruke så lang tid man bare vil. Bokhandler - finne en fin og medrivende bok du kan ha med deg på restaurant. Eller hvis du synes det er trasig å sitte alene i restauranten kan du jo også satse på take-way på rommet en kveld eller to. Fantastisk utvalg. Spasertur eller joggetur i Hyde Park ville jeg også fått med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg synes storbytur helt alene er veldig deilig. Jeg ville sørget for å bestille meg teaterbilletter et par av kveldene, og så anbefaler jeg veldig å bestille restaurantbord på forhånd, så man får seg et spark bak til å gå ut og spise et sted man virkelig har lyst til å spise, i stedet for å spise takeaway på hotellrommet. Behandl deg selv som en dronning!
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Alenetur til LondonMin erfaring er at man blir behandlet veldig pent om man går alene på litt fine restauranter.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alenetur til LondonDet var et godt forslag. Spis store lunsjer (lunsj er liksom så mye greiere å spise alene) og gjør andre ting på kveldene. Gå på teater eller kino.
![]() |
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alenetur til LondonHolder med resten her, altså. London er en nydelig by å være alene i. Jeg tror sågar at jeg hadde vært så lenge som det var meningen i utgangspunktet. Man får aldri nok av London likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg elsker FP!
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Alenetur til LondonKino kan man jo også gå på. Jeg liker å lage litt program for meg selv når jeg reiser alene.
![]() |
#13 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg reiser i slutten av november, 24, sammen med noen venninner, kanskje vi er der samtidig?
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg skal alene til London om ei drøy uke, og gleder meg som jeg vet ikke hva! Skal vandre alene på kunstutstillinger og museer, ta med laptop/padde på bortgjemte kafeer og skrive i fred og ro, og dra på obskure markeder og bruktbutikker for å se på ting som få andre er interessert i.
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Alenetur til LondonStemmer i med dei over
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Alenetur til LondonDere har virkelig endret mitt syn på hele turen. Nå gleder jeg meg som bare det, SELV om det blir tur alene.
![]() |
#19 |
Audacious
|
![]() Sv: Alenetur til LondonJeg har vært masse aleine i Storbritannia, og klarer ikke å se problemet i det hele tatt. Dette blir helt sikkert en flott tur! Jeg kom hjem fra London&Oxford i går, og lengter allerede tilbake. Du kan også vurdere å ta noen dagsturer ut av London, det går gode tog i mange retninger!
![]() |
#20 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Alenetur til London
"Problemet" er vel det at jeg aldri har reist alene noen gang.
![]() |
|
|