|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<*(((<
|
![]() Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Statsbudsjettet for 2013 ble lagt frem i dag, og jeg er som smått i gang med å lese meg opp på hva det betyr i praksis. Noen som har noen ting de har lagt merke til/brenner for/syns mangler?
![]() |
#5 |
fri
|
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Slutt på skatteklasse 2 for enslige forsørgere med ny samboer, eller enslige forsørgere med barn over 18 år. http://www.dinepenger.no/jobb-og-pen...sse-2/20283735 Sist redigert av LaBanga : 08-10-12 kl 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
<*(((<
|
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?
Jaggu. Skatteklasse 2 for enslige forsørgere erstattes med eget særfradrag, der de med ny samboer ikke kvalifiserer.
![]() |
#7 |
|
For å likestille samboere og gifte, visstnok. Hm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
fri
|
Vel, det kan jo være at dette kun er første step på veien mot å fjerne det helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, og det synes jeg er helt på sin plass. Det er idiotisk at man skal skille mellom gifte og/eller med "nye" barn og ugifte og/eller uten nye barn.
![]() |
![]() |
#11 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Men skal ikke skatteklasse 2 helt bort da? Jeg leste det som om ordningen skal fjernes og at man istedet får en ordning med at enslige forsørgere med utvidet barnetrygd får et særfradrag? Og at andre ikke får noe som helst. Er det jeg som misforstår?
![]() |
#12 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette vil påvirke min økonomi når jeg flytter sammen med kjæresten (vi kikker på hus) På en måte synes jeg det er kjedelig å ikke fortsatt kunne ha skatteklasse 2, på den andre siden så er det vel egentlig en ganske naturlig endring som er naturlig og fornuftig (samkjøring mellom utvidet barnetrygd og skatteklasse 2)
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vel en gang slik at Kristin egentlig lovet at slike gebyrer skulle reduseres til reelle kostnader og ikke være en inntektskilde. Husker ikke om det var før valget eller om det var i Soria Moria, men nå kan hun jo alltids si at det ikke er hennes ansvar lengre.
![]() |
#14 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Det finnes ikke penger til å bygge ut medisin og helsefagbygget ved UiT, men det fantes penger til et nytt teknologibygg ved samme universitet til tross for at det er ettertrykkelig uttalt fra universitetets side at et nytt MH2 står øverst på prioriteringslista.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?......
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg går i operaen, og mange andre jeg kjenner også. Barna mine er også med i operaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Jeg er skuffet over at det ikke er satt av penger til nytt veksthus på Tøyen, eller generell oppgradering der. Museene der er i en ekstremt dårlig forfatning, vedlikeholdsetterslepet er så stort at det snart er verneverdig.
![]() |
#19 |
|
Jeg mener at før det sprøytes enda flere millioner inn i Operaen bør det gjennomgås hva de mengder av millioner de har fått før har blitt brukt til. Når Operaen har så ekstremt høye besøkstall som de har, og allikevel leverer så remjende dårlige resultater, bør opptil mange varselklokker ringe. Høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|