Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Photoshop-hjelp?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 22:07   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Photoshop-hjelp?

Jeg har et motiv jeg har forsøkt å skjære ut fra et bilde, og har fått det til, men blir ikke fornøyd. Er det noen som er litt mer drevne i PS el. lignende enn meg som kan hjelpe?

Gammel 11-10-12, 09:33   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Photoshop-hjelp?

Du bruker Polygonal Lasso Tool, regner jeg med?
Hva er det du ikke blir fornøyd med?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:20   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte den mener jeg. Jeg synes ikke jeg får kantene godt nok til rett og slett.

Gammel 11-10-12, 12:27   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Mitt forsøk blir slik:

Jeg vil ha rene kanter som ikke er hakkete.

Gammel 11-10-12, 12:39   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Da tror jeg du må innstille deg på en pirkejobb. Zoome inn og bruke viskelæret. Men det er begrenset hvor mye du kan bruke angreknappen, så da må du kanskje være litt tøff. Alternativet er å lage en maske, og bruke en brush på kanten. Da er det lettere å gjøre om, om du plutselig synes du har fjernet for mye.

Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:40   #6
konsulenten
Passiv

Standard

Forresten, du kunne prøve noe som hetter Matting. Jeg må sjekke i Photoshop hvor det er, jeg husker ikke i farta. Hang on.

Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:43   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Sjekk under Layer > Matting. Der finnes 3 ulike funksjoner. Defringe, der du kan sette inn hvor mange piksler du vil fjerne. Eller Remove Black (eller White) matte. På ditt bilde ser det ut som Black er problemet (det er en smal svart kant ytterst). Du kan prøve alle 3 og se om det blir bra. Men min erfaring er at jeg må frem med zoom og brush for å få det helt bra.

Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:43   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg er så grønn på sånt arbeid i PS at jeg gremmer meg allerede.

Gammel 11-10-12, 12:45   #9
konsulenten
Passiv

Standard

Det er vel ikke sånt som alle går rundt og kan akkurat.

Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:02   #10
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Har du forsøkt å utvide det du har markert med et par pixler (expand selection)? Å angi Feather er også en mulighet. Det er også lettere å få rette kanter om du har et stort bilde (skalere ned etter du har klippet ut).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:41   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

HP: Nope, ikke prøvd. Jeg må sette meg ned en kveld skjønner jeg.

Gammel 11-10-12, 14:45   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, ser du har fått bra tips. Lykke til med pirkejobben, for det må til.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.