|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ergonomisk mus - anbefalinger?....
90 - 96 - 00 Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in. Sist redigert av allium : 24-10-12 kl 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Vet du at denne typen passer deg? For jeg synes den typen mus er døden å bruke. Personlig holder jeg en knPp på "MouseTrapper", eller hva det nå heter disse dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Jeg liker best slike der kulen sitter på oppå og man triller den med fingertuppene. Vi har en fra logitech. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Agronomical. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Det kan være at det egentlig er arbeidsstillingen din som ikke er god nok, dersom du blir verre av å bruke rollermouse/mousetrapper. Har du fått ergonomigjennomgang av arbeidsplassen din noen gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
--
|
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Denne har jeg brukt med stort hell: http://www.dinside.no/105045/anir-ve...i-i-saerklasse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Jeg har nettopp fått rollermouse og etter en dag med knoting ble alt så meget bedre. Veldig ok at "musen" spenner over såpass stort område (jeg syns mousetrapperen blir for mye midt på).
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Jeg har heve-senkepult og Contour rullemus. Har brukt det i 1,5 år og etter 1.uka med mye fustrasjon og irritasjon så synes jeg nå at den rullemusa er super. Lærte meg mange hurtigtaster også.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Bruker mye hurtigtaster - er generelt mer effektivt. Til en del av arbeidet jeg gjør, bl.a. i henhold til foto, er det en del av disse løsningene som ikke er spesielt egnet - f.eks. rollermouse som jeg har prøvd et par versjoner av.
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Jeg bruker så mye mus på jobben at jeg aldri kunne hatt løs mus ved siden av. Siden jeg begynte med rullemus har det ikke vært noe problem å sitte hele dagen på jobb etter at jeg begynte å slite med armer og skuldre. Den beste jeg vet av rullemus er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580236 som er barmouse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Jeg trives godt med den andre du linker til, veldig ok å ha handa i ro, veksler mellom den og den Elisabet la ut bilde av.
![]() |
#15 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?
Hva er det egentlig du sliter med? Heve/senke er jo veldig fint om man har ryggproblemer, men gjør egentlig ikke så mye forskjell om man f.eks har senebetennelse. Da er det viktigere å ha pult i riktig høyte, skjerm riktig innstilt samt nok støtte for underarmene når man sitter. Arbeidsstilling midt foran kroppen er også det beste, jo lengre ut fra midte av kroppen man kommer med armen når man arbeider, jo mer belaster man. Min erfaring er faktisk at heve/senkeunderstell av typen som ettermonteres er litt høye, så det kan være vanskelig å få bordet lavt nok når man sitter for oss lave damer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
Jeg har også rollermouse og har hatt den i noen år. Før var jeg ganske plaget med senebetennelse i armen, men ikke etter at jeg fikk denne. Tok noen dager å bli vant til den da.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Ergonomisk mus - anbefalinger?Det er utrolig viktig å trene for å holde styrken i rygg, nakke og armer for å kunne jobbe med mus over lengre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nysgjerrig
Det har du selvfølgelig veldig rett i. Men samtidig er det viktig å ikke trene akkurat de musklene når man allerede har betennelse, det kan gjøre vondt verre. Jeg fikk råd om å trene når jeg hadde betennelse, til og med fra legen, men det forlenget nok mine problemer ganske kraftig. Så, det lureste å gjøre er å trene aerobt uten å belaste de betente områdene mens man er dårlig. Da øker man blodjennomstrømmingen i det betente området, og det hjelper. Så kan man trene musklene når man er bra igjen, eller i alle fall bedre, for å forebygge problemer senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nysgjerrig
For lavt bord er bedre enn for høyt. Skriver du mye, eller kan du i perioder flytte bort tastaturet og bruke mus midt foran kroppen i stede for ut på siden av tastaturet? Har du skikkelig støtte under underarmene når du jobber? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|