|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg har bare vært i Paris en gang som voksen, og hatet det i grunn. Men jeg tror Hiawata hadde elsket eiffeltårnet, pompidou, filmmuseet, kanskje Disneyland Paris, og generelt stemningen.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Nei. :hjelpsom:
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Hva var det Paris gjorde mot deg, Tally?
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Vi var i Paris med åtteåring og sekstenåring, og hadde det veldig fint. Koste oss på kafeer, så Eiffeltårnet, var på toppen av Triumfbuen og så på utsikten i en for oss mer overkommelig høyde enn tidligere nevnte tårn, var i Louvre og så Mona Lisa og mange andre bilder, gikk langs Seinen og så på broer og bygninger, og mye mer. Vi var også på et fint teknisk museum som hadde en flott utstilling om lys og skygge. Cite de Science het det hvis jeg ikke husker feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg skal til Paris med storesøster og tror at det blir veldig bra. Jeg kan jo rapportere tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?
Jeg måtte dra til Paris på veldig kort varsel, og jeg hadde ikke vært Dr siden jeg var der på familieferie som barn. Ikke snakker jeg noe særlig fransk, og satte som krav at jeg ble plassert på et hotell i et ok strøk, og hvor de snakket engelsk. Vel, jeg havnet i horestrøket, hotelldamen snakket slett ikke engelsk og glemte å gi meg fakser med info om møter jeg skulle i. Det var hundebæsj overalt, alle ble sure fordi jeg ikke snakket noe særlig fransk, og kartene anga ikke avstand særlig godt. På flytoget tilbake til flyplassen ga de alle beskjed kun på fransk, som at toget plutselig ikke skulle videre til neste terminal alikevel, men tilbake til Gare du Nord, uten stopp. Jeg rakk heldigvis akkurat å hoppe av. I tillegg streiket de som lager mat til flyet så vi fikk en pakke saltkjeks.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Vi var i Paris i sommer. Etter å ha kommet over det innledende køsjokket (køer over alt, sørg for all del å dra i lavsesongen, hvis det noensinne er lavsesong i Paris) så var det mange høydepunkter. Cite de Science og hang-out-parken rundt (på andre siden av kanalen, husker ikke hva parken heter), Luxemburgparken (leie lekeseilbåter for å seile over vannspeilet
![]() |
#9 |
villende
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Tja, det jeg elsker ved Paris er sånn ting som man ikke kan gjøre med barn. Jeg har derfor ingen planer om å ta med barna dit før de er store nok til å nyte trengslen rundt Sacre Coeur, dpise på små, mørke bistoer og vandre langs Seinen om kvelden. Men det er helt klart en by som innbyr til et veldig elsk/hat forhold. Ikke minst på grunn av alle franskmennene som bor der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg tar med meg Gaia i stedet for barna.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg kan jo ikke fordra paris på tross av/fordi jeg har bodd der i 2 år og er der hyppig på jobb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Hm. Hvordan er togforbindelsen London-Paris egentlig? Jeg mener, jeg har jo hørt om det, at det går fort, men funker det i praksis? Hvor fort er fort? Kan man ha "base" i London og ta en dagstur til Paris, liksom?
![]() |
#14 |
Etylbarbital
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?To timer med Eurostar en vei hvor økonomiklasse ligger på ca. 3000 t/r.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg fant heller aldri ut av Paris, vi var der en iskald novemberhelg og metroen streiket. Det var vanskelig og kaotisk å bevege seg, det var kaos med biler pga. metroen og vi bodde også i horestrøket uten at vi visste det på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Nei. :Også hjelpsom: Jeg synes Paris var møkkete og på alle måter uappetittelig og maten var elendig. Og jeg var der til alt overmål på bryllupsreise! Jeg skal aldri tilbake.
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Skal jeg prøve meg på Paris igjen? Kanskje det er bedre med barn?Jeg tror ikke det er så mye håp. Jeg kan for øvrig anbefale å oppleve Paris sammen med en kjekk Parisisk mann. Men det er muligens ikke noe mannen din hadde satt like stor pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|