Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vogn? Uten bil og bor urbant

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 14:32   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Hvilken vogn? Uten bil og bor urbant

Vi må snart finne ut hvilken vogn vi skal velge. Vi skal kvitte oss med bilen. Vi bor sentralt og sentrumsnært så det blir sikkert en del kafeturer og bruk av kollektivtransport, som buss og tog. Vi er ikke veldig flittige på å gå turer i skog og mark. Vognen kommer til å blir brukt mye ser jeg for meg. Det er viktig at vi kjøper en som oppfyller alle behov. Jeg gidder ikke dille med ekstravogn fordi hovedvognen ikke holder i alle sammenhenger.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:42   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vogn? Uten bil og bor urbant

Vi har Brio Go til minsten nå, og den overgår alle forventninger Den er så enkel og grei å trille, lett å løfte, passer på de fleste underlag og virker solid. Vi hadde Simo Kombi til de to første, men denne gangen måtte jeg ha en lett vogn. Mange av vognene idag er lage i bagdelen, og det liker jeg ikke jeg, men Go'en innfrir der også!

Gammel 14-10-12, 14:42   #3
Left
Passiv

Standard

BJCE. Supergod å trille, passer egentlig over alt, og kan foldes sammen og bæres med ungen på armen.

https://www.babyjogger.com/joggers_strollers.aspx

Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:44   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

BabyJogger City Elite.

Gammel 14-10-12, 14:48   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Baby Jogger City Elite, ja

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 15:09   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at et minimumskrav må være at man kan ha barnet mot seg etter at man er ferdig med bagen, så jeg støtter forslaget om Brio Go. Kjøper man ny kan man kjøpe ekstre hjul slik at man kan sette på store, faste hjul på de verste snødagene. Det var det eneste jeg savnet med den vogna.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 15:13   #7
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært usikker på hvor tungt det skal veie at jeg kan ha henne vendt mot meg. Blir hun lik storesøsteren er det absolutt en fordel at hun kan se oss når vi triller. Og vi kommer jo til å trille en god del også siden vi ikke skal ha bil. Kanskje jeg bare bør slå fra meg Mountain Buggy helt, som er den vognen jeg egentlig hadde bestemt meg for. Og det er jo det første året en triller mest også.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 15:16   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var veldig greit å kunne ha ham mot meg, og så bytte vogn nå som han er 2. Jeg har heller ikke bil, så ejg er helt avhengig av at vognen min funker, hver dag, uansett om det er snøstormen fra helvete. Før jeg fikk barn hadde jeg en idé om at jeg bare skulle ha én vogn gjennom hele vognperioden, nå har jeg innsett at behov forandrer seg og at det er helt greit å bytte ut utstyret etterhvert.

Gammel 14-10-12, 16:50   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes at et minimumskrav må være at man kan ha barnet mot seg etter at man er ferdig med bagen, så jeg støtter forslaget om Brio Go. Kjøper man ny kan man kjøpe ekstre hjul slik at man kan sette på store, faste hjul på de verste snødagene. Det var det eneste jeg savnet med den vogna.

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg har vært usikker på hvor tungt det skal veie at jeg kan ha henne vendt mot meg. Blir hun lik storesøsteren er det absolutt en fordel at hun kan se oss når vi triller. Og vi kommer jo til å trille en god del også siden vi ikke skal ha bil. Kanskje jeg bare bør slå fra meg Mountain Buggy helt, som er den vognen jeg egentlig hadde bestemt meg for. Og det er jo det første året en triller mest også.

Det å kunne ha barnet vendt mot seg når bagen byttes ut er meget viktig. Det handler om å kunne skjermes for inntrykk og se noe trygt og kjent, samt at blikkontakt med den som triller og mulighet for å kommunisere med vedkommende (og mulighet for den som triller å kunne lese barnet) er med å å styrke trygg tilknytning.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 16:53   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det å kunne ha barnet vendt mot seg når bagen byttes ut er meget viktig. Det handler om å kunne skjermes for inntrykk og se noe trygt og kjent, samt at blikkontakt med den som triller og mulighet for å kommunisere med vedkommende (og mulighet for den som triller å kunne lese barnet) er med å å styrke trygg tilknytning.

Jeg synes jo fremdeles den er stygg å se til, men jeg var overrasskende fornøyd med Bugaboo Cameleon. Jeg mener den har mye bedre sittestilling i sportsvogndelen enn Brio Go. Til minsten var Go alt for bred og dyp. Han forsvant på halvskjeive ned i en dump. I Cameleon hadde han full oversikt.

Gammel 14-10-12, 17:00   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en emmaljunga city nitro. Det er ingen skogsvogn, det er sikkert, men til det bruket som skisseres i HI er den genial. Jeg trenger ingen annen vogn. Den er lun og god og vendt riktig vei, lett å løfte og overraskende fremkommelig til tross for små hjul. Og den har firhjulingens stabilitet. Eneste minus er at den tar litt plass i bagasjerommet på en bil.

Jeg tror den og brio go er ganske likeverdige å trille selv om go er høyere og åpnere i sportsvogndelen. Det blir en smakssak.

Gammel 14-10-12, 17:00   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg hadde bodd mer sentrumsnært her (i Bergen) ville jeg ha hatt en vogn med god fjæring.
Har Easy Walker nå og den virker ikke så behagelig for barnet på brostein og sånt, synes jeg. Da jeg bodde i sentrum (med eldste) hadde vi Simo og det syntes jeg var mye bedre.

Gammel 14-10-12, 17:59   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er knallfornøyd med Brio Happy med lufthjul. Stødig å trille, lett nok til å kunne løfte inn og ut. Stor kurv under.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 18:02   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Viktig at man kan han barnet vendt mot seg ja. Nå ligger jo minsten i bag ennå, men vi snudde faktisk aldri sportsvogndelen på Simo kombien og tviler på at vi kommer til å snu minsten fra oss heller.

Gammel 14-10-12, 18:09   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde mountain buggy, poden hadde absolutt ingen behov for å være vendt mot meg. Han hatet og sitte i vognen han hadde før Mb, med enang vi skiftet til mb og han fikk sitte andre veien ble alt så mye bedre. Vi kommuniserte med han gjennom titteluke og det var helt supert.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 19:42   #16
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har Bugaboo Donkey. Den kan utvides til søskenvogn, men fungerer veldig fint som enkeltvogn også, og jeg kjenner flere som har valgt den selv om de ikke skal bruke den som søskenvogn. Den er superlett å trille, det er lett å snu ungen den veien en ønsker når sportsdelen er i bruk, og den har en hendig handlekurv på siden og god plass under. Likevel er den ikke bredere enn mange av de andre vognene. Vi har hatt den til vesla siden april i år, og det er helt fantastisk å trille nå i forhold til med den gamle Quinnyen vi hadde før. Vi har bodd sånn at vi både trillet mye på grus og asfalt, og har brukt vognen mye i sentrum både her og i Bergen, og det funker på de fleste underlag. Donkeyen har litt kraftigere hjul enn Chameleon.

Gammel 14-10-12, 20:00   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg bodde sentralt hadde jeg cameleon. Den kunne jeg løfte selv inn på buss og over snøkanter. Brukte den hele vognperioden til to barn. Nå har vi flyttet litt ut på landet og jeg har Brio Go. Savner bugaboo på flere måter og hadde valgt den om vi hadde bodd med sentralt til. Men Go har fjæring, det er et pluss.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:09   #18
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det var veldig greit å kunne ha ham mot meg, og så bytte vogn nå som han er 2. Jeg har heller ikke bil, så ejg er helt avhengig av at vognen min funker, hver dag, uansett om det er snøstormen fra helvete. Før jeg fikk barn hadde jeg en idé om at jeg bare skulle ha én vogn gjennom hele vognperioden, nå har jeg innsett at behov forandrer seg og at det er helt greit å bytte ut utstyret etterhvert.

Hehehe, vi er på barn nummer to og har fremdeles den første vogna vi kjøpte. Altfor dyrt utstyr å bare bytte ut fordi fargen blir feil i alle fall. Men så valgte vi kanskje forbausende godt første gangen? Er det virkelig så uvanlig å beholde en vogn?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 20:30   #19
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg har aldri byttet vogn pga. farge i hvert fall. For min del handler det om at jeg er alene, uten førerkort og bor et sted der kollektivtilbudet er så godt som ikke-eksisterende. Så vogna er vårt primære fremkomstmiddel, vi går alle steder vi skal og vi triller gjerne 1-2 mil på en helgedag (noen ukedager også), og da er jeg avhengig av at den funker hver dag, uansett vær. Hadde jeg ikke vært alene, eller hatt bil, er det mye mer sannsynlig at jeg hadde klart meg samme vogna hele vognperioden.

Men jeg tror faktisk det er ganske vanlig å bytte vogn altså. Jeg kjenner egentlig bare to stykker som har beholdt samme vogn gjennom hele vognperioden, og begge to har brukt vogna veldig lite.

Gammel 14-10-12, 20:42   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er konservativ og trenger en arbeidshest, så for meg er det kun Simo duo som duger. Stor bag, vendt mot meg, plass til helgehandel under og store lufthjul. Når man ikke skal løfte den inn og ut av bil er den i mine øyne perfekt. Men som sagt, jeg er konservativ og langt fra ung og trendy når det gjelder barnevogn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.