|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Hvor finner jeg oppskrifter og hva skal jeg ønske meg? Jeg tenker vanlige ullgensere som er gode å ha i vinter.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Om det er gensere som helst skal være praktiske, så synes jeg ribbestrikket fungerer best til klær som skal være mellomlag under yttertøy. Gjerne strikket litt tettsittende.
![]() |
![]() |
#3 |
One of These Days
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Du kan sjekke Sandnes sine sider, PT sine sider, Dale sine sider, Drops Garnstudio og eventuelt Ravelry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Er supersvak for Marius, men det kommer selvsagt ann på hva du skal bruke det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Mormor har akkurat strikket Marius til begge mine, som de får til jul. Rød til storebror og blå til lillebror. De er så fiiiine |
![]() |
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Nå husker ikke jeg hvor gamle jentene dine er, men her er noen gensere jeg synes er fine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Jeg elsker ribbestrikk på jenta mi. Praktisk, pent og varmt. Mariusmønsteret er vel å få tak i med ribb fra brystet og ned. Husker ikke hvor...
![]() |
#8 |
snur
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Jeg hadde valgt marius med ribb opp til mønsteret og rundfelling. Strikket den til jentungen i fjor, veldig god genser å ha under ytterklær og fin.
![]() |
#9 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Snille dere! Må vise dem. Har selv Marius med ribb opp til mønsteret, ingen dum ide! Fine de du viste også Amylin!!
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Marius med ribb og rundfelling ønsker JEG meg.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Ja, rundfelling går fint, men kombinert med ribb?
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Dorthe Skapell-genseren?
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Hvor gamle er barna? Tror det er viktig at de er med og bestemmer selv.... Har selv jenter på nå 6 og 9 år og de fikk flotte Mariusgensere til jul for et par år siden, som dessverre ikke har blitt brukt.... :-( Ikke fordi vi ikke har forsøkt, men heller fordi de har NEKTET da det ikke er "noen andre som bruker sånne gensere...."
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: En dame vil strikke gensere til jentene mine - hjelp!Den Pickles genseren var utrolig fin amylin. Nå har jeg vært der inne og trøsteshoppet garn til hjertetunika til meg, Stellas stripekjole til lillesøster, Bråmakergenser til storesøster og Melkers barnehagedress til en liten venninne. Det ble dyrt, men hjelpes så mye fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|