Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bokstaver løsnet på tastaur. Hjelp!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 22:54   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Bokstaver løsnet på tastaur. Hjelp!

Det startet med at m`en var dårlig. Løftet den opp for jeg tenkte det var noe skit under den. Fikk den ikke skikkelig på igjen og måtte trykke veldig hardt for at den skulle virke. Tok så av bokstav N for å se om jeg hadde gjort noe feil. Nå får jeg ikke den heller på igjen. Kanskje jeg har brekt noe. Så nå er det to gummiknotter (uten plastdingsen med bokstav) på tastaturet mitt. Hvor kan jeg gå for å få fikset dette? For det må vel kunne repareres? har forøvrig en Acer 5552G hvis det har noe å si. Jada, føler meg litt teit her. (Og nei, jeg tar ikke av flere knotter....)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 23:00   #2
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Bokstaver løsnet på tastaur. Hjelp!

jeg har en acer 5940G

og etter litt ølsjenk påfulgt av oppriving av alle taster for tørk sitter jeg nå med 50% taster igjen. godt jeg kunne touch.. men av praktiske hensyn er enkelte passord endret så jeg kan bruke de skikkelige tastene der.

Gammel 16-10-12, 23:04   #3
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

jeg har en acer 5940G

og etter litt ølsjenk påfulgt av oppriving av alle taster for tørk sitter jeg nå med 50% taster igjen. godt jeg kunne touch.. men av praktiske hensyn er enkelte passord endret så jeg kan bruke de skikkelige tastene der.

Ja, det var til god hjelp.

Gammel 16-10-12, 23:08   #4
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

vet ikke om du har samme taster som meg men du får titte om "klørne" under tasten er knekt av eller fortsat lange nok til å bite i festet. er de knekt må du ha nye taster eller klare deg uten. aner ikke hvor du kan få de.

Gammel 16-10-12, 23:08   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt sikkert et spor som du må treffe.
Men noen tastatur er så utrolig dårlig laget at om en tast først er av er den av for alltid, og det høres jo ut som om Acer kanskje er blant dem.

Jeg har god erfaring med å få på plass taster på både Lenovo, HP, Fujitsu og Dell.
Jeg har også god erfaring med småunger som klør av tastene.

Gammel 16-10-12, 23:09   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går an å bestille nytt tastatur, det er som regel ikke veldig vanskelig å bytte. Men det spørs om det er verdt prisen.

Gammel 16-10-12, 23:20   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten plukket av en del av tastene på får forrige... vi fikk dem aldri skikkelig på igjen, og en ting er nå så lenge man skriver på disse gummiknottene, og det ikke er så mange av dem, men når gummien faller av, så ender du med å måtte trykke på flaten der den var, og da skal du ha litt god teknikk for at det alltid skal bli registrert som bokstav....

Gammel 16-10-12, 23:22   #8
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har festet et par løse taster i min tid (), men jeg kan ikke helt huske hvordan jeg gjorde det når det var sånne gummiknotter. Jeg tror at jeg måtte presse den hardt ned samtidig som jeg ruglet litt på den frem og tilbake til jeg kjente at den "gikk i hakk". Men sikker er jeg ikke!

Gammel 16-10-12, 23:30   #9
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, denne driten er jeg borti hver gang jeg har fisket støvdotter ut fra under bokstavene. Problemet oppstår når de to "rammene" kommer utav hakket i hverandre, og så er det om å gjøre å få koblet de inni hverandre (det er hull i siden på den ene og pigg på hver side på den andre) riktig vei slik at de ikke bare klapper sammen, men at de står litt, men gir etter for trykk. Og så skal dette igjen festes til sporene/hektene under (evt en stang som holder de oppe). Hvis du holder på lenger enn 15 minutter blir du smågal, og holder du på lenger enn det kan jeg nesten garantere deg at én eller flere pigger brekker slik at du må leve med et spennende tastatur hvor du må gjette deg frem til ulike taster.

Lykke til!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 23:47   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Har manglet n i over ett år, og m forsvant i vinter en gang. Man lærer seg å leve med så mangt, det var i alle fall ikke verdt prisen å skifte fikk jeg vite.
Så om et er noen trøst er du ikke alene.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 23:51   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Ja, bare dropp å bruke de tastene som er ødelagt. Finn på andre ord, vær kreativ!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 00:35   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går an å bestille nye taster. Her har vi mistet flere taster (nå er E-en løs, for et mareritt) som har knukket og ikke gått på igjen, da har han bestilt nye et eller annet sted på nettet og vips.

Gammel 17-10-12, 01:21   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Går an å bestille nye taster. Her har vi mistet flere taster (nå er E-en løs, for et mareritt) som har knukket og ikke gått på igjen, da har han bestilt nye et eller annet sted på nettet og vips.

Hvor? (Trenger ny V-tast)

Gammel 17-10-12, 06:51   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg mangler d- tasten, og den knakk i festene rett og slett. Kor får eg tak i ny? Hos meg er forresten gummien vekke og, og då er det kanskje litt verre. P.s. Det er ikkje lurt å støvsugd tastatur. Har eg høyrt.

Gammel 17-10-12, 08:30   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal sende sms til mannen med en gang.

Gammel 17-10-12, 08:31   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

P.s. Det er ikkje lurt å støvsugd tastatur. Har eg høyrt.

Hahaha, det var det som skjedde her også, da to taster føk, kremt, inn i støvsugeren. Mannen lot meg høre det, ja.

Gammel 17-10-12, 11:11   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Han husker dessverre ikke siden, men skal se på det når han kommer hjem fra jobb, for vi må bestille to nye taster nå. Han sier han lette på Ebay og kom over siden der, om det kan være til hjelp.

Gammel 17-10-12, 19:33   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Tror jeg tar meg en tur på Expert hvor jeg kjøpte maskinen og hører om de har slike fester til tastene og om de fester dem. Skal gi dere en lyd hvis det går.

Gammel 18-10-12, 09:30   #19
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Tviler på at Expert kan gjøre noe som helst uten at maskinen sendes inn.

Vanligvis bruker det å være greit å få festet taster som har løsnet igjen.

www.eet.no har ellers mye reservedeler til Acer og en rekke andre merker. Hvor mye jobb det er å skifte tastaturet kan variere en del mellom pc-er. På min egen pc er det bare et par skruer under og tastaturet kan vippes ut, uten at pc-en ellers åpnes (Lenovo). Jeg har imidlertid opplevd å sitte med 20+ skruer på bordet og plages med plastlåser for å få skiftet tastatur (MSI).

Noen år siden vi har hatt Acer, men den gang fikk vi tastene på plass igjen etter at en av ungene hadde løsnet en del av dem.

Gammel 19-10-12, 20:50   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

De der tynne greiene som skal krysses og festes er knekt på min V tast, så jeg trenger enten nye sånne tynne pinner, eller en ny tast. Jeg har ingen intensjoner om å skifte hele tastaturet for en tast.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.