|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Mannen og jeg skal på vår årlige kjærestetur den 2. til 4. november, og i år ble det Bergen. Mannen har ikke vært der før, og jeg har ikke gjort så mye turistaktig de gangene jeg har vært der heller. Så hva MÅ vi få med oss? Vi reiser bare med håndbagasje, og finnes ikke shoppinginteresserte, så vi trenger ikke tips om butikker.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Dere bør gå på Fløien og dere bør gå på Bryggen. Om dere er glade i musikk så bør dere vurdere en tur til Troldhaugen, men det er litt mer styrete når man ikke har bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Jeg syns dere skal spise på Pasta Sentral. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Blå: Neida, vi trenger da virkelig ikke være tosomme hele tiden, så vi møter deg gjerne til lunsj/kaffe på dagtid.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Hvis dere orker å gå litt utenfor sentrum (gangavstand, men et stykke) så har Hansa bryggeri en egen liten restaurant "Waldemars mikrobryggeri". God mat og veldig godt øl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Gå på akvariet siden han ikke har vært der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ny
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Dagfinn Lyngbø : stereo
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Vil også gjerne møte deg dersom dere har tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Jeg elsker Bergen. Jeg ville gått utover bryggen. En tur opp med banen til Fløyen men gå på beina ned. Såen tur på pastasentralen. En tur på Nordnes og verftet og innom akvariet. Og en tur på Høyden og og og...
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Hvor langt er det å gå ned fra Fløyen, og er det noe man anbefaler i regnvær?
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Hadde ikke giddet å gå ned fra Fløien, i hvert fall ikke i regn. Men det er en helt ok tur, det er jo asfalt hele veien. Vet ikke hvor lang tid det tar, lenge siden sist.
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?
Du kan gå bare den siste delen ned, det er ihvertfall ikke langt, 10 min kanskje |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan gå hele veien ned fra Fløyen!
![]() |
#16 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?.......
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
er her
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Jeg tipper det tar ca 30 min å gå ned, ikke mye lenger enn det. (Barnehagen bruker å gjøre det når de er på fløyen tur.)
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, jeg vet. Jeg foreslo det bare som et alternativ dersom de ikke hadde lyst å gå hele veien ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?Zupperia har god mat, også på Zupperia Grill på Matbørsen.
![]() |
#20 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hva skal vi se/gjøre/spise i Bergen?På Salsa på Vetrelidsallmenning (vis à vis Matbørsen) har de veldig, veldig god mat! Hamburgeren der er den beste jeg har smakt. Laksen der er også veldig god og min kjære skryter veldig over fahitasen og langtidsstekt biff. Og ikke glem det viktigste - de vidunderlige mango-margaritasene.
![]() |
|
|