|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Jeg har helt mistet oversikten over restaurantlivet i Oslo, og trenger sårt tips til en OK restaurant i nærheten av St. Olavs plass. Eik er notert, men jeg er redd det er litt seint å få et bord til 7 lørdag kveld.
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Edderkoppen? Den ligger jo midt på plassen. |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Ja, er det en restaurant også?
![]() |
![]() |
#4 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Tekehtopa? Ellers ligger det en vegg i vegg som jeg ikke husker navnet på, men denne er litt "finere" enn Tekehtopa.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?
De har en ganske hyggelig restaurant. Jeg var der på julebord en gang i tiden. |
![]() |
![]() |
#7 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?The Great India er ikke så langt unna, heller. God mat de gangene jeg har vært der.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Fjord ligger ligge oppi gata rundt hjørnet fra Eik. Samme eier og samme konsept, men det er altså en sjømat- og fiskerestaurant. Vi har vært der og var veldig fornøyd, men man bør jo like fisk.
![]() |
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Jeg synes forresten ikke Plah er avskrekkende langt unna heller, ligger jo nederst i Hegdehaugsveien. Men det spørs litt på hvor mye tid dere har kanskje. På Plah har de nemlig himmelsk thaimat, du har sikkert vært der?
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Oh yes, Plah er min store favoritt!
![]() |
![]() |
#11 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Peppes.
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Ylajali tror jeg nesten blir i "fineste" (og dyreste) laget for denne forsamlingen, i tillegg til at jeg mistenker den for å være fullbooket langt tid i forveien. Ikke lett, dette!
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Ylajali er vel blant byens fem mest fancy restauranter. Hva med Oriental? Kinesisk mat i det øvre kvalitetssjiktet, men mye mer jordnær stemning (og mindre fullt) enn på Dinner.
![]() |
#15 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Skulle til å foreslå Chiang Mai, inn siste sidegate på høyre hånd i St. Olavsgate før Ullevålsveien, herlig Thai-mat. Men da så jeg at det var ønske om mindre eksotisk mat. Onkel Donald? Litt masete kanskje, men grei mat og plass til mange rundt bordet.
![]() |
#16 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Det er ikke sååå langt ned til Kaffistova, hvis det skal være trygg og kjent mat.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?
![]() |
![]() |
#18 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Klosteret er jo innmari koselig, men kanskje litt mer romantisk.. Er dere en vennegjeng eller er det kolleger? Det er jo i grunn relativt stive priser der også, mener jeg. Men kjempegod mat og veldig koselig stemning.
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Ja, det er jo også et ganske dyrt sted, men vi kan slå litt på tromme, altså, om ikke akkurat stortromma. Det er en gjeng med gamle venninner.
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Restaurant i nærheten av St. Olavs plass?Klosteret er veldig god mat syns jeg. Og veldig koselig. |
![]() |
![]() |
|
|