|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Montering, for hånd... (strikking)Jeg holder nå på med denne Dorthe-genseren, og ser jo at jeg har et aldri så lite monteringsarbeid foran meg.
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Montering, for hånd... (stikking)Jeg ville montert for hånd, sånn her: (Kilde: youtube.com) Litt pratsom video, men det blir desidert penest. Sømmen blir mer eller mindre usynlig.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Montering, for hånd... (strikking)Mye lettere å montere skuldrene sammen først, så ermene på liggende flatt, og til slutt ta sømmene under ermene og i siden. Da er du garantert at det blir fint. For hånd, jeg vil tro at siden strikketøyet er så løst strikket, blir det vanskelig med maskin. Jeg vurderte maskin og elastisk tråd, men jeg så for meg at jeg måtte plukke mohairrester fra undertrådsspolen og lot det være med tanken.
![]() |
#4 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Montering, for hånd... (strikking)Jeg kan ikke se videoen fra you tube på jobb, men jeg ville gjort følgende.
![]() |
#5 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Montering, for hånd... (strikking)Jeg har forøvrig aldri montert et plagg annet enn for hånd.
![]() |
|
|