|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Blir så stramt når jeg feller av ... Tips?Jeg har strikket Dorthe-genseren. Problemet er at ermene ble forferdelig trange øverst etter jeg hadde felt av. Prøver å ha alt veldig løst men opplever stadig at strikketøyet blir veldig snurpet på siste omgangen. Tips please |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Jeg har lært å legge en dobbelløkke eller hva man kaller det rundt strikkepinnen ved felling.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Jeg drar ut litt ekstra for hver maske, så blir det ikke stramt.
![]() |
#4 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Mormoren mi ga med tjukkere pinner når hun skulle lære meg å felle pent av. Nå drar jeg bare passelig mye i løkken så det blir stort nok.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Jeg feller av med en tjukkere pinne. F.eks. pinnetykkelse 7 hvis jeg strikker med 3 eller 4. Da blir det ikke så stramt.
![]() |
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Det er to måter å felle (som jeg vet om). Den ene der du MÅ huske å bruke tykkere pinner, der strikker man og drar løkka over. Det går jeg opp til minst dobbelt så tykke pinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av.. Tips?Jeg bruker enten tykkere pinner, eller drar ut ekstra, helt begge deler... (feller av sånn at jeg drar en maske over en annen ja)
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Sv: Blir så stramt når jeg feller av ... Tips?Tusen takk for mange gode tips!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|