|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger tips om skikkelig skumle bøkerJa, da mener jeg skikkelig creepy, de som synes X-files og lignende er skummelt, trenger ikke å svare i denne tråden.
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøker"Nattefokk" av Johan Theorin. Noe av det beste og skumleste jeg har lest på flere år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøker*Grøsserelsker som følger med i tråden* |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerEi gammel bok, men det mest creepy jeg noen gang har lest var American psycho
![]() |
#6 |
Flawsome
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøker
Jeg slet meg gjennom denne en gang for hundre år siden, og synes bestialsk er en langt bedre beskrivelse enn skummel om denne boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
søt
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerOg Snømannen av Jo Nesbø! Skitskummel.
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerJeg husker ikke, men jeg vet jeg har lest flere skumle bøker. Husker jeg leste Pet Cemetery av Stephen King da jeg var omtrent 14-15, og den var veldig skummel. Ellers synes jeg mer sånne psykologiske thrillere er skumlere enn typen American Psycho. Den var mer grotesk enn skummel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerJeg elsker Johan Theorin, og Nattefokk var den første jeg leste av ham. Veldig bra! Jeg synes også "Svik" av Karin Alvteigen. Kanskje ikke akkurat sånn grøss at du dør av skrekk, men jeg lover deg at den slutten kommer til å velte deg av stolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerJeg liker S.J. Bolton veldig godt. Creepy bøker man ikke kan legge fra seg. Den siste, "Dead Scared" er min foreløpige favoritt.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Jepp, jeg leste American Psyko for mange år siden. Ikke skummel i det hele tatt, men svært ekkel ogmotbydelig. Jeg blir ikke redd av blod og gørr, men av creepy spenning og overnaturlige greier, spesielt spøkelser. Hyl.
Jeg fatter ikke at noen kan synes den er skummel.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerEnig i at Nattefokk er veldig bra, men ikke særlig skummel. Jeg vet hvem du er av Yrsa Sigurdardottir derimot... Hadde mareritt 2 netter og turte ikke gå på do på natta mens jeg leste denne.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#16 |
Flawsome
Nøyaktig her er jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flawsome
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerFor øvrig er Yrsa Sigurðardóttir en forfatter jeg ikke kjenner særlig godt til, så vet noen om andre av bøkene hennes også er gode (er på vei til å bestille førstnevnte bok av henne, og vurderer et par andre i samme slengen)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerJeg er usikker på hvor din grense går mellom spennende og skummelt. Lee Child sine bøker om Jack Reacher er i kategorien thriller-krim om man kan si det og nervepirrende spennende.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips om skikkelig skumle bøkerNja, jeg blir mest redd om det er noe overnaturlig preg, mystisk og creepy. Jeg elsker filmer som "Sjette sansen" og lignende, og bøker i denne kategorien passer perfekt. Krim med mordere og sånt blir jeg ikke redd av. Jeg er mer redd for spøkelser enn øksemordere.
![]() |
|
|