Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Graviditet ved voldtekt er Guds vilje"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 18:12   #1
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Graviditet ved voldtekt er Guds vilje"

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...e-7026640.html

Jeg blir litt over at det fortsatt finnes mennesker som tenker sånn. (Og ikke minst som sier det høyt.)
Vi vet jo etterhvert at Tea Party-bevegelsen har en del meninger som er i overkant konservative, men han her mener altså da at selv hvis graviditet oppstår som følge av voldtekt, så er det fortsatt Guds vilje, og kvinnene bør nektes muligheten til abort.

Er det en reell mulighet for at mennesker med såpass konservative meninger får komme i maktposisjoner hvis Obama taper valget? Og hvor mye reell makt vil de kunne få?

Gammel 25-10-12, 18:14   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Graviditet ved voldtekt er Guds vilje"

Det er nok Guds vilje at de konservative ikke vinner valget, skal du se.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 18:15   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkeltpersoner får jo ikke noe eneveldig makt, ikke en gang presidenten. Men i USA er det vel, så vidt meg bekjent, kun én stemme som sikrer fri abort i høyesterett. Det vil si at hvis noen dør i neste periode, så er det ganske kritisk hvem som får sette inn den neste dommeren.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 18:19   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det der, Candy, er så skummelt at jeg nesten ikke tør tenke på det.

Gammel 25-10-12, 18:20   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for å si det sånn, de sitter på livstid, og det begynner å bli noen år for et par av dem.

- No. 4 -
Gammel 25-10-12, 18:28   #6
Pamina

Pamina sin avatar

Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

1933 og 1936 på tre av dommerne er jo gode odds for at de ikke holder ut en presidentperiode, eller at de gir seg.

Gammel 25-10-12, 18:31   #7
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men, sett at Obama taper valget, hvor mye kan Romney og hans like klare å ødelegge på fire år? Kan de omgjøre lover over en lav sko og ødelegge alt det mange før dem har klart å bygge opp? Det er en form for begrensning på hvor mye de kan endre, sant?

Gammel 25-10-12, 18:34   #8
Pamina

Pamina sin avatar

Standard

De har flertall i kongressen i minst to år, så om ikke demokratene klarer å ta flertallet der ved neste kongressvalg, så har de bortimot fri bane de neste fire årene, sett at han vinner da. Hvilket jeg jo inderlig håper han ikke gjør.

Gammel 25-10-12, 18:38   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Heia Obama! Heia Obama! :heier: dette høres ikke bra ut.

Gammel 25-10-12, 18:46   #10
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Fordelen, må man vel si, med mange av de som tenker som han i linken over, er at de tydeligvis ikke tenker over hvor innmari uenige gjennomsnittsbefolkningen er i så bombastiske holdninger, og dermed heller ikke tenker over (før det er for sent) at det faktisk kan virke mot sin hensikt å si alle meningene sine høyt så nærme valget.
Et par til uttalelser lik denne, så blir vel amerikanerne nødt til å våkne opp og stemme Obama? Det er jo ikke første gang en av Romneys tilhengerskare setter begge bena i salaten.

Gammel 25-10-12, 18:53   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Unnskyld, Nyx, men nå så jeg signaturen din. Ariel med Sissel-stemme passet skikkelig godt sammen med denne alvorlige diskusjonen.

:miljøskadet av 5-åring:

- No. 4 -
Gammel 25-10-12, 19:00   #12
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Unnskyld, Nyx, men nå så jeg signaturen din. Ariel med Sissel-stemme passet skikkelig godt sammen med denne alvorlige diskusjonen.

:miljøskadet av 5-åring:

Gammel 25-10-12, 19:01   #13
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Altså, det er jo ikke så veldig strategisk å si det høyt.

Men at det finnes rimelig mange i USA som deler det synes? Tror jeg glatt. Det er da også høyt logisk, når man først tenker at guden er allmektig og at alt som skjer er del av en slags guddommelig plan.

Gammel 25-10-12, 19:11   #14
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Joda, jeg er med på den. Og jeg er klar over at mange amerikanere i større grad enn mange andre kristne land fortsatt har en veldig sterk "hverdagsreligion", at de takker Gud for alt de får og alt bra som skjer er gaver fra Gud.
Men er det virkelig så mange som mener bastant at selvbestemt abort er en uting i absolutt alle situasjoner hvor det ikke er medisinske begrunnelser for det? Jeg hadde liksom innbilt meg at også ganske mange av de som tror på en allmektig Gud og hans uransakelige veier også tror på menneskets rett til å bestemme selv over eget liv og skjebne.
Altså, jeg forstår jo at det er endel som gjør det også. Det jeg egentlig lurer på her er vel hvor utbredt den tankegangen egentlig er, og hvor mange som støtter et så lite nyansert syn på selvbestemmelsesretten.

Gammel 25-10-12, 19:42   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stephen er enig med meg:
http://www.colbertnation.com/the-col...s-rape-comment

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:49   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg haaper jeg moeter noen som sier det. Jeg vil da takke dem for at de forstaar at det er Guds vilje at jeg foeler meg kallet til aa bruke strupehodet deres som golfball. Hvis de nikker og sier at "ja, det er en logisk konsekvens, go ahead" skal de faa leve.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:21   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns denne også er i samme gate
http://www.huffingtonpost.com/2012/1...n_1983701.html

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:46   #18
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns denne også er i samme gate
http://www.huffingtonpost.com/2012/1...n_1983701.html

Er det mulig å være så ignorant? "Det er ikke lenger noe som heter at et svangerskap setter mors liv eller helse i fare, for dagens teknologi er kommet så langt. Å avbryte svangerskap av hensyn til mors liv eller helse er bare en dårlig unnskyldning for å legitimere abort."

Gammel 25-10-12, 23:48   #19
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

"Det er ikke lenger noe som heter at et svangerskap setter mors liv eller helse i fare, for dagens teknologi er kommet så langt."

Wish that to be true...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 00:23   #20
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Stephen er enig med meg:
http://www.colbertnation.com/the-col...s-rape-comment

Jeg har sett på den nå, og jeg veksler mellom å være sint og å le høyt!
Et par av de uttalelsene (kanskje alle?) er ganske nylige også.

Kongressmedlem Akin, på spørsmål om han er i mot abort også hvis en kvinne blir gravid etter voldtekt:

Sitat:

– Slik jeg forstår legene, så forekommer dette veldig sjelden. Dersom det er en legitim voldtekt, så har kvinnekroppen måter å stenge ned hele greien, mener republikaneren.

– Men la oss anta at det ikke fungerte: Jeg synes det burde være en form for straff, men det er voldtektsmannen som burde straffes – og ikke et angrep mot barnet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.