|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Håndarbeid og multitaskingJeg må bare innrømme det. Jeg misunner folk som får til å strikke mens de ser på tv. Selv sitter jeg gjerne der og knoter med dyp rynke i panna, tunga i munnviken og klarer knapt å følge en samtale. Jeg vet ikke om det handler om dyktighet eller opplevelse av å miste kontroll når jeg ikke stirrer på strikkingen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingDu må velge håndarbeid med omhu. Jeg er en sånn multitasker, det betyr ikke at jeg gjør ting veldig fort. Men jeg trenger mer enn en ting å henge hjernen i. Det var derfor jeg begynte å strikke, for å ha noe som okkuperte hjernen nok til at jeg ikke mistet fokuset på en kjedelig foreleser. Men tv-håndarbeidene må kunnes, jeg leser ikke mønster mens jeg ser på tv. Det betyr ikke at de ikke ser relativt kompliserte ut egentlig, poenget er bare at jeg må kunne mønsteret.
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingDet mest geniale man kan gjøre når man strikker, er å høre på hørespill eller lydbøker. Da behøver man ikke være spesielt genial. Men det er veldig koselig.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingSer på tv og strikker, men det begynte jeg med i tenårene, så jeg husker ikke hvordan eller hvorfor;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg ser på tv mens jeg strikker, og må ha strikketøy med på kurs, for det hjelper med å være våken. Men da er det enkle ting jeg tar med. Tunika med mønster strikkes kun hjemme.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg strikker enkel rettstrikk, eller enkle mønster mens jeg leser. Om jeg skal strikke noe mer komplisert så gjør jeg det mens jeg ser på TV. Jeg klarer ikke å bare strikke, men jeg klarer heller ikke å sitte og bare se på TV. Jeg har alltid flere strikketøy gående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingMultitasking fungerer veldig bra her, stort sett. Har hatt noen strikkeprosjekter som ikke har egnet seg til dette, men da har jeg hatt litt tv-strikking ved siden av.
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg multitasker nesten alltid; strikker og broderer forsn TV, på kurs etc. Hører på musikk mens jeg skriver diktat osv. Jeg er avhengig av det for å fungere optimalt - konsentrerer meg bedre på et foredrag hvis jeg f.eks kan strikke eller sy samtidig, jobber mer effektivt med musikk, film og i det hele tatt.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg også kan strikke mens jeg er på kino, for å si det sånn. Hvis jeg kan mønsteret behøver jeg ikke å se på. Jeg både hekler og strikker mens jeg ser på TV. |
![]() |
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg må ha TV e.l. på i bakgrunnen når jeg driver med håndarbeid, og misunner de som bare kan fordype seg i strikking, hekling eller hva det måtte være. Jeg synes rett og slett det er kjedelig om jeg ikke har noe å følge med på i tillegg.
![]() |
#13 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Håndarbeid og multitaskingJeg er helt newbie på strikking, men øver meg til vanlig rettstrikk mens jeg ser på TV. Surfe får jeg ikke til, da må jeg jo scrolle og klikke og slik! Hvordan går det an å lese samtidig forresten, har dere stativ til boka? Må jo holde den og bla og slik.
![]() |
|
|