Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du kjøpt en reise til partneren din uten at h*n visste det på forhånd?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-12, 20:52   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Har du kjøpt en reise til partneren din uten at h*n visste det på forhånd?

Har du kjøpt en reise til partneren din (eller mora di eller søstra di eller noen) uten at vedkommende visste det før h*n fikk billettene i hånda?

I så fall, hvordan løste du de praktiske tingene for å være sikker på at dette virkelig var praktisk mulig for vedkommende? Sånn som fri fra jobb, eventuelt fri fra barnepass og ansvar på hjemmebane*, andre uforutsette ting?

*Forsåvidt ikke noe problem når det er jeg som ordner for mannen min, men interessert i hvordan dere har gjort det likevel.

Sist redigert av Cuyahoga : 28-10-12 kl 21:06.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:54   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt en reise til partneren din uten at h*n visste det på forhånd

Nei. Men jeg har fått sånn gave. Lite var egentlig ordnet, men det var langt frem i tid, så vi bare satset på at det skulle gå bra.

Gammel 28-10-12, 20:56   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ordnet en overraskelsestur til mannen og meg. Jeg lurte meg inn på mobilen hans og fant mailadressen til sjefen, og sendte mail til henne og ba henne om å finne på noe han "måtte gjøre på jobb" den helgen slik at han ikke fant på noe annet å gjøre. Hun var helt med på notene, og syns det var kjempegøy.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:58   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det to ganger. Ene gangen var det i juli, og da var det å få fri uproblematisk. Andre gang var i januar. Da kjøpte jeg flybilletter som kunne kanselleres, i tilfelle rottefelle. Min mann elsker slike overraskelser. Jeg ville hatet det selv. :kontrollfrik:

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:59   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga ham reisen et par måneder før vi skulle dra, sånn at han kunne få ordnet med fri, lagt seg opp litt lommepenger og få tid til å glede seg skikkelig. Jeg overleverte et ark med en rebus på etter å ha servert mat fra det aktuelle landet (USA), mens jeg lot sound-tracket være "Take a walk on the Wild Side". Han ble hoppende glad.

Flere år etterpå gjentok han suksessen, da fikk jeg rebusark til jul, pluss kort fra hans eldste datter der det sto at hun skulle være barnevakt første helgen i februar. Han hadde tegnet noe som så ut som en fisk og en flaske solo, det viste seg å være en brus og en sel.

Gammel 28-10-12, 21:02   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Brus og sel, Nolo? Hvor var dere?

Pepper, jeg ville nok helst ha hatt kontrollen selv også.

Jeg tror jeg må gi han et par måneders forvarsel i så fall. Så han rekker glede seg og ikke planlegger noe vanskelig flyttbart på jobb samtidig og sånt.

Gammel 28-10-12, 21:05   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

For noen år siden skulle mannen egentlig på guttetur til England. Men så bygget vi hus og han fant ut at han ikke hadde tid. Jeg syntes han både hadde tid + at han fortjente det, så jeg fikk "bestilt ham inn" på gutteturen. Tok bare kontakt med en av kompisene hans som skulle reise, overførte penger til ham og så ordnet han resten.
Mannen fikk turen i bursdagsgave i november og turen fant ikke sted før mai året etter, så jeg tenkte at han hadde god tid på å ordne seg fri fra jobb - og det ordnet seg uten problemer.

Og så kjøper vi reise til foreldrene mine i julegave hvert år. Men jeg vet at moren min alltid har fri hele juli og faren min bestemmer helt selv når og hvor lenge han har ferie, så det trenger vi ikke å tenke på.

Gammel 28-10-12, 21:07   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Brus og sel, Nolo? Hvor var dere?

Det var litt flaut å måtte få det forklart, for vi hadde venner som bodde i Brüssel og han hadde gjort seg fore med tegning, men det er nok ikke en av hans sterke sider.

Gammel 28-10-12, 21:08   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det var litt flaut å måtte få det forklart, for vi hadde venner som bodde i Brüssel og han hadde gjort seg fore med tegning, men det er nok ikke en av hans sterke sider.

(-Har de seler i Brussel, tenkte jeg først... )

Gammel 28-10-12, 20:59   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har gitt til foreldra mine ein gong. Gav dei ei langtur helg, eit stykke fram i tid. Ordna seg heilt fint, akkurat slik som eg hadde rekna med.

Gammel 28-10-12, 21:00   #11
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, men feigaut rett etterpå og fortalte han det. Mest på grunn av at jeg fant på noe som krevde underskriften hans.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:02   #12
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Faren min har fått det i gave. Han fikk en invitasjon god tid i forveien med datoer og litt info om hva han trengte å ha med, som pass, gode sko til byvandring osv, men ingenting som røpet hvor vi skulle. Det fikk han først vite kvelden før avreise. Det var ingen som trengte å organisere noe barnepass, så det var ikke et tema.

Gammel 28-10-12, 21:04   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja til mannen, han visste at vi skulle på tur da, vi skal bare reise en annen plass en det han trodde.
Min far fikk tur til 60 års dagen, da sjekket jeg bare at mamma kunne få fri på jobben.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:06   #14
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg har gjort det til søstern og mannen. Det var ikke nødvendig med fri fra jobb i søsterns tilfelle, men ordnet resten ift pakking, barnepass, osv med mannen hennes. Når det gjelder reisen som min mann fikk/får i gave ble det til at jeg involverte ham i turen etter en stund, men da var stort sett det meste ordnet på forhånd.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:17   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Njei, men jeg har ordnet at vi fikk flere med i reisefølget som han ikke hadde forventet. Vi reiste på besøk til et utenlandsstuderende barn, og fikk med oss hele gjengen.

Gammel 28-10-12, 22:12   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cuya:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:14   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.
Senest denne uka. Reise fredag-mandag, og satser på det går ok med en dag fri.
Reisen er i mai, han får gaven til jul.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 00:37   #18
Left
Passiv

Standard

Sv: Har du kjøpt en reise til partneren din uten at h*n visste det på forhånd?

Ja det har jeg gjort. Til Tunisia. Han luktet lunta noen dager før vi skulle dra, for jeg måtte sørge for at han hadde passet sitt tilgjengelig. Han trodde vi skulle en svipptur med Kielferja eller noe sånt
Han ble litt overrasket da han ble vekket dagen vi skulle dra, med at nå må du få på deg fillene, flyet går om 4 timer.

Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 00:46   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt mannen en reise i gave Fikset alt med kompiser som skulle være med og spurte en kollega av ham til råds ift fri. Han gav meg navnet på hvem jeg skulle snakke med, og det gikk veldig enkelt og greit.

Gammel 29-10-12, 00:50   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Har ikke gjort det selv, men fikk en slik overraskelse av mannen da vi giftet oss.

Han hadde da satt dato for avreise og hjemkomst, ordnet med barnevakt og alt det praktiske med å få barna på skolen og slikt.

Nå kom han riktignok til et punkt hvor han følte han måtte involvere meg. Det viktigste var passene, som han ikke ante hvor lå, og hvorvidt de var gyldige, og så fikk han litt kalde føtter med tanke på reisemål. Derfor fortalte han meg om planene og det han hadde fikset, og så ble jeg med på resten av forberedelsene.

Han hadde, så vidt jeg husker, reservert billetter til Roma, men i et øyeblikks tvil så ble han redd jeg heller ville ha en mer sydenlignende tur. Det ble Roma, for å si det sånn. Sto for meg som en mye mer minnerik bryllupsreise enn syden.

Ble veldig glad for det initiativet han tok den gang for å få til dette.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.