|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Uværet i USAJeg tror det går på hvor den henter energien sin fra. Orkaner henter energi fra varme strømmer i havet under seg, mens en post-tropisk storm heter den fra kald luft over seg. Jeg leste noe om det i en eller annen nettavis i dag.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uværet i USAEr det som Jolie nevner ja. Den har nå møtt arktisk kaldluft, og endrer derfor status. og muligens styrke...
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Uværet i USAfeil Sist redigert av banana : 30-10-12 kl 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Uværet i USAHer finner du ordliste og forklaringer: http://www.nhc.noaa.gov/aboutgloss.shtml. Jeg var visst litt kjapp i den forrige uttalelsen min.
En tropisk syklon kan være både tropisk storm og orkan avhengig av vindhastighet. Tropisk storm er svakere enn en orkan. En post-tropisk syklon har vært en tropisk syklon men henter energien ikke lenger slik den tropiske syklonen gjorde. Men den kan (tror jeg) være like sterk, altså, både storm styrke og orkan styrke (kategori 1-5). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Uværet i USAHer er Sandys hjemmeside: http://www.nhc.noaa.gov/graphics_at3.shtml?5-daynl |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|