|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Begrense nettilgang for barn på iPadNoen måte man kan gjøre det på? Vil prøve å være i forkant, for nå benyttes Google aktivt her.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadPlanen her er å sette opp en begrensning via OpenDNS, som har en relativt god filtrering av innhold. men ingen løsninger "bombesikker" - det vil alltids være noen sider som ikke er identifisert med "skadelig" innhold.
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadJeg har satt opp meg selv som administrator og så har kid'en en bruker (og jeg har en bruker. Passordbelagt.....). På kidens bruker er det familiefilter. Den muligheten ligger i systemet på innstillingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadCarlie, det er vel ikke iPad du her snakker om.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadLitt info om bruk av OpenDNS: http://www.idg.no/pcworld/article225595.ece
![]() |
#6 |
fri
|
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPad
Smart! Takk for tipset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadTakk! Da skal jeg se om dette lar seg gjennomføre i praksis for meg. Har null teknisk innsikt, men må jo prøve.
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Begrense nettilgang for barn på iPadHer er forøvrig en oversikt over ulike filtre, men husk hva som står her: "Foreldrene er det viktigste filteret". For det er til syvende og sist teknisk umulig å filtrere bort alt skummelt for ungene, hverken på nett eller IRL. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|