|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Jeg trenger et nytt speilreflekskamera. Det gamle (Nikon D40) fokuserer ikke skikkelig lenger og jeg ser behovet for både mer zoom og eget makroobjektiv. Jeg har hatt ekstern blits som jeg har vært veldig fornøyd med. Et hakk opp altså - eller flere? Jeg er helt lost når det kommer til hva som finnes på markedet. Sist redigert av Mei : 03-11-12 kl 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?du har altså blits og noe optikk til Nikon allerede? Sikker på om problemet ditt ligger i optikken eller i kamerahuset?
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Ja det er over fem år gammelt mener jeg - ut fra det jeg kan se kom D40 i 2006. Jeg har kun ekstern blits til det kameraet jeg har nå - men regner nesten med å måtte kjøpe ny til nytt kamera? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Ta med deg kameraet og objektivet og få sjekket det hos en butikk som driver med kamera og objektiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Ja, optikken som benyttes til kameraene fra 2006 er med samme grensesitt i dag. Man kan gå enda lengre tilbake. Format her kaller man Nikon DX og Nikon bruker fortsatt dette for "konsumentsegmentet" - f.eks. ganske nye modeller som D7100 og D3200 bruker samme optikk.
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Hvor ble det av svaret jeg skrev? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?D60 ble det kjøpt nytt objektiv til i går og har samme opplegget med at må ha motor i objektivet, så det kan du også gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Fotovideo i Oslo er jo en opsjon med godt utvalg og gjerne ok priser. El-kjedene har jo gjerne også godt utvalg og gode priser i hvert fall på konsumentmodellene.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Byporten Shopping |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Jeg har bare D60 og det er med meg overalt;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilket speilreflekskamera er det jeg skal ha?Jeg er veldig fornøyd med mobilkameraet mitt, som jeg bruker der jeg kanskje ellers ville hatt behov for kompaktkamera. Speilrefleksen bruker jeg til naturbilder, bilder av dyr og planter og til mer planlagte bilder av ungene. Det er ikke et "ta med overalt" kamera, det har jeg heller ikke behov for. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|