|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Jeg har bare kjørt over fjellet på sommerføre, og selv det er mange år siden. Nå må vi i løpet av et par-tre uker til Bømlo, og vi er to voksne og to barn, og reisebudsjettet er litt ikke-eksisterende. Dessuten hadde det vært praktisk å ha bil når vi er der, for vi skal antagelig bo et annet sted enn hos de vi skal besøke. Så jeg vurderer de forskjellige alternativene, bil, fly til Haugesund, tog til Bergen osv.
![]() |
#3 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?En fantastisk anledning til aa reise over!
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Gratulerer så mye!!!
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Fly til Stord/Haugesund/Bergen/Stavanger og kystbussen eller hurtigbåt til Bømlo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Det er ca 53 mil å kjøre fra Nittedal til Bømlo (kommer an på hvor på Bømlo dere skal) hvis dere kjører E134, som er raskeste veien. Eneste problemet med å kjøre i november kan være kjøreforholdene over Haukeli, men det bruker ikke å være veldig mye snø der nå, men det står at det er snø og isdekke. Klassiske stoppesteder for pause underveis kan være Seljord, Åmot, Haukeliseter eller Åkrafjordtunet.
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Ja, det går selvsagt an å kjøre over sørlandet, det er vesentlig lengre, men risiko for snø i november er jo lav.
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Takk, Adrienne, jeg håpet at du eller din søster ville dukke opp i denne tråden!
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Jeg hadde uten tvil kjørt over Haukeli. Uten å nøle til og med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Det er bare å kjøre. Ta over Haukeli (god mat på Haukeliseter) og via Åkrafjorden (hjemmelagde deilige pølser til salgs). Det kan være litt glatt det siste strekket fra åkrafjorden til Bømlo om vinteren. Sjekk på vegvesen.no, de pleier å være godt oppdatert.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Jeg har ikke peiling på det du spør om, men benytter anledningen til å gratulere med det nye familiemedlemmet. Det er stas å være tante.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Jeg ville helt klart kjørt. Lettere og få organisert, du har bil tilgjengelig og antageligvis er det billigere også. Som de andre sier så kjører du over Haukeli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Kjør E134 over Haukelifjell og følg med på veimeldinger på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Da høres det ut som Internettet har konkludert.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Gratulerer med tantebarn |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjøre fra Oslo til Bømlo i november?Gratulerer! Om været ikke er for dårlig, så er det helt klart rimeligst og greiest å kjøre over Haukeli. Stopp på Åkrafjordtunet er obligatorisk. Styggeste stykket synes jeg er fra Kyrping til Etne, men kjører man normalt så er det unnagjort på 20 minutt.
![]() |
![]() |
|
|