Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger jeg iPad?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 13:14   #1
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger jeg iPad?

Vel, man trenger den vel ikke, men kjekt å ha, eller?

Jeg har allerede en Iphone og en bærbar PC. Jeg ser TV-seriene mine fra torrentkanalen på PC'en (evt. TV'n).
Nå har det seg sånn at man har bursdag snart, og det første som slo meg da ønskelista skulle skrives var en Ipad. Det er jo dritkult med Ipad, ikke sant?
Har ønsket meg den siden den ble oppfunnet, men har ikke gått til anskaffelse av den ennå...

Jeg spiller ikke så mye, kun et par spill i korte stunder. Jeg er kjent med appene som er tilgjengelig, siden jeg har Iphone. Er det mye annet som bare finnes til padda?

Trenger jeg Ipad? Jeg elsker jo duppedingser, da! Det er ikke noe annet jeg heller burde hatt?

Gammel 08-11-12, 13:17   #2
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Trenger jeg iPad?

Veldig mange forguder padda, jeg syns den er genial til 3 åringen- selv så foretrekker jeg laptop.
Den er genial når man skal ut å reise da, det er den. Tar heller med den enn laptop'en men ellers så bruker jeg den ikke.

Gammel 08-11-12, 13:21   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg fatter ikke at jeg klarte meg uten. Og jeg er ingen duppeditt- elsker. Men ipaden elsker jeg. Jeg må nok utvide antallet i familien nok en gang for å få ha min i fred.

Gammel 08-11-12, 13:31   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er iPad-fan!

Jeg bruker Mac når jeg skal sitte og jobbe ved PC og/eller surfe aktivt og mer målrettet, men det er padda som gjelder på sofaen; og den brukes til det aller meste - til enkelte spillapper eller bare for å oppdatere seg om nyheter, at en titt innom FB, FP eller hva nå. Jeg har den også med hvorenn jeg går og/eller reiser - har mye musikk og serier på den, eller leser en bok. Bruker den mye!

Gammel 08-11-12, 14:15   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Bruker dere padda til å skrive foruminnlegg med også? Og chatte?

Surfing er den nok genial til, men jeg liker å skrive når jeg først er på nett, og da skjønner jeg ikke at ipad'en er god nok. Har tilgang på en, men det er 3-åringen som er mest glad i den.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:17   #6
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Surfing er den nok genial til, men jeg liker å skrive når jeg først er på nett, og da skjønner jeg ikke at ipad'en er god nok. Har tilgang på en, men det er 3-åringen som er mest glad i den.

Jeg syns og det er trasig å skrive på padda. Med ekstern tastatur ville det gått bedre, men da er det plutselig mere tungvint og laptop er like greit

Gammel 08-11-12, 14:21   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg har fått lest over 20 bøker siden jeg fikk iPad i sommer. Det hadde aldri skjedd ellers. Avhengig!
(Finnes selvsagt andre lesebrett så det MÅ jo ikke være iPad).

Sist redigert av konsulenten : 08-11-12 kl 14:33.
  Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:41   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker padda, men skrivinga er knot.
Har kjøpt eksternt tastatur (ligger og samler støv) og sånn beskyttende sak med tastatur (må slå tastene inn med hammer).

Gammel 08-11-12, 14:44   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Kommer helt an på hvor mye jeg skriver. Langer ikke ut på padda, men korte svar som nå skriver jeg rett som det er.

Gammel 08-11-12, 14:54   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i iPaden min, men det er nok toåringen som bruker den mest (og det er sikkert derfor jeg er glad i den. ). Hovedbruken her i huset er film på Netflix klokken midt på natten, når poden mener vi skal starte dagen og mor ikke er enig. Jeg ser en del film selv også, når jeg vil slappe av i sengen. Om jeg drar med meg laptopen, ender jeg bare med å gjøre alt mulig annet i tillegg. Jeg har tastatur til den og synes det er helt ok å skrive på. Jeg tar gjerne notater, sender epost osv. med iPad.

Jeg hadde klart meg helt fint uten iPad, hadde neppe savnet den. Men jeg er nesten blitt en sånn som mener at alle unger burde ha en iPad. Jeg er overrasket over hvor stor glede og nytte han har av den, og over hvor selfølgelig han bruker den.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:57   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vet nesten ikke om jeg tør å skrive det men jeg skjønner heller ikke nødvendigheten av en sånn en..

Vi har en stasjonær PC som er veldig oppgradert (har kompis i databransjen), mannen har en minipc som han har brukt i jobben, men nå skal han begynne i ny jobb så da blir vel den PCen også brukt til gøy..
Og så har vi en gammel bærbar som takler spill så den har 10åringen mer eller mindre fast på rommet sitt.
Og så fikk vi en bærbar pc etter svigerfar som han fikk fra foreningen han er leder i, siden han skulle få ny, den har jeg lagt beslag på, så da holder det en stund...

Gammel 08-11-12, 14:58   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg har fått lest over 20 bøker siden jeg fikk iPad i sommer. Det hadde aldri skjedd ellers. Avhengig!
(Finnes selvsagt andre lesebrett så det MÅ jo ikke være iPad).

Jeg er helt grønn her altså, men går det raskere å lese bøker på lesebrett enn å lese bøker? Hvorfor det?

Gammel 08-11-12, 15:01   #13
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

De er i alle fall raskere å få tak i.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 15:29   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Elsker min. Både i jobbsammenheng på møter og konferanser, og på sofaen. Farvel laptop, du tunge drog med lang ledning og kort batteritid!

Vi har ellers et rikelig utvalg av pcer på jobb og hjemme. Skriver greit på ipad, men tar med ekstra tastatur hvis jeg vet jeg skal skrive mye.

Gammel 08-11-12, 15:31   #15
konsulenten
Passiv

Standard

Ja, det er mye derfor. Finner stadig bøker jeg har lyst på på amazon, og vips så har jeg dem hjemme. Billig også. (Også er jeg sånn som ikke klarer å lese i dårlig lys men med iPad er det aldri dårlig lys).

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 16:02   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker ipaden min, den er mye i bruk. Jeg har den stort sett alltid koblet sammen med et eksternt tastatur. Jeg klikker ipaden ned i tastaturet - en magnet holder dem sammen. Når jeg er ferdig legger jeg tastatur og ipad sammen som ei bok, som blir holdt sammen med en magnet "i ryggen".

Tastatur og ipad sammen:

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 16:05   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Vi har en iPad hver vi nå, etter at mannen fikk Macbook - da overtok jeg hans iPad 2 og donerte min ener til kidsa, så de har en hver ...

Gammel 08-11-12, 16:08   #18
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig trenger du en iPad.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 16:36   #19
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg vurderer å gaffatape min til kroppen sånn at jeg alltid har den med meg. Beste dingsen.

Gammel 08-11-12, 17:33   #20
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har MacBook, Iphone og Ppad tilgjengelig. Av disse bruker jeg pad-en minst. Synes Iphonen er grei nok til sofasurfing og faktisk lettere aa skrive paa en pad-en.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.