Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er dette useriøs mail?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 14:15   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er dette useriøs mail?

Er denne mailen useriøs? Vet jo at jeg ikke skal trykke på linker og at en aldri skal oppgi informasjon over nettet i diverse linker en kan få beskjed om dette, men ble bittelitt i tvil her? Har handlet litt på kortet i det siste, men har ikke slått feil passord. Kan noen andre ha prøvd å betale med mitt kort? Det er brukt visa logo og sånt i mailen, men ser jo at det er via eigbox.net, og da er det vel useriøst? For kortselskapene ber aldri om at du skal gjøre noe sånt over nett ikke sant?

Låse opp Passord
Innboksx

sikkerhet@visa.no sikkerhet@visa.no via eigbox.net
13:56 (for 15 minutter siden)
til meg

Feil passord

Du har gitt et feil passord for Verified by Visa tre ganger og må aktivere en ny. For å gjøre dette, sjekk informasjonen nedenfor. Når den nye passord er aktivert, kan du identifisere deg selv og betale med kort i Verified by Visa-tilknyttede butikker.
Verified by Visa / MasterCard SecureCode passord må endres på grunn av mange mislykkede pålogginger.

Endre passord!

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:17   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette useriøs mail?

Denne lukter muffens!

Gammel 08-11-12, 14:18   #3
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Ser muffens ut ja. Bedre å logge inn i nettbank og sjekke kortet der?

Gammel 08-11-12, 14:24   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Den hadde jeg sjekket med banken.

Gammel 08-11-12, 14:24   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Se på språket, det forteller deg at dette er tull.

Gammel 08-11-12, 14:27   #6
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Se på språket ja, det avslører at dette er fanteri.
Forøvrig skal du ALDRI bli bedt om å oppgi/endre passord, brukernavn eller lignende via e-post, det er alltid humbug om du blir bedt om det.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:29   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Hadde ikke lest ordlyden så nøye, men ser jo nå på språket. Men ble bittelitt i tvil siden jeg har handlet så mye på kortet siste dagene, men vet med sikkerhet at jeg ikke har slått feil passord, men slo meg et øyeblikk at kanskje noen andre hadde forsøkt kortet mitt også var det ikke noe akkurat nå jeg kunne teste kortet på. Men det merker jeg jo neste gang i tilfelle. Får heller sjekke med banken. Har rapportert eposten som søppelpost. Jeg er i utgangspunktet ytterst mistenkelig til alt av linker, så ingen linker er trykket på for å se hva som skjer heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 14:36   #8
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne fikk jeg også i dag, og sendte melding til banken min med en gang.

Jeg har ikke gått inn å skiftet passord nei, for all del ikke gjør det...

Jeg vet ikke, men regner med det er et forsøk på bedrageri jah...

Gammel 08-11-12, 15:15   #9
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk den nettopp. To ganger, til og med. Jeg slettet.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 15:20   #10
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare tull. Mitt kort har vært forsøkt misbrukt på nettet en gang. Da ringte banken til meg for å høre om jeg faktisk ville bestille hotell i USA og sperret kortet mitt når jeg sa at det ikke var meg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 15:21   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare tull!
Går veldig mye slikt for tiden, er bare å slette.

Gammel 08-11-12, 16:00   #12
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Garantert tull, fikk nettopp den samme jeg og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:21   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

E-poster med feil bruk av artikler er sjelden seriøse.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:50   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Du vil aldri få mail fra banken om at du må inn og verifisere passord/kode.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.