|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
både her og der
|
![]() Og hvilken dikter liker du best?Jeg sitter her med Jan Erik Volds diktsamling "Kykelipi", og jeg må si at jeg synes det er festlig lesning. Allerede på videregående fikk jeg sansen for han, takket være en entusiastisk norsklærer som overførte sin entusiasme over på mange av oss. Hvilke diktere liker du?
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Jan Erik Vold!
![]() |
#4 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Olav H. Hauge og Tor Jonsson er nok dei største favorittane mine, med Olav på ein førsteplass.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Jeg er også glad i Jan Erik Vold, dessuten Tor Jonsson, Rolf Jacobsen, Jens Bjørneboe, Inger Hagerup, Ernst Orvil, André Bjerke og Arnulf Øverland, blant andre.
![]() |
#7 |
Audacious
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Jan Erik Vold, Arild Nyquist, Inger Hagerup, Nikki Giovanni, Lord Tennyson, Arne Paasche Aasen, Arnulf Øverland, Nordahl Grieg.
![]() |
#9 |
Ad astra
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Det ville nok vært lettere for meg å liste opp de jeg ikke liker.... Jeg tror Inger Hagerup Jeg tror på mange ting. På blod. På ild. Jeg tror på stier hvor en kan gå vill. Jeg tror på drømmer som en hører til. I blinde går jeg. Led meg ikke hjem. La natten føre meg bestandig frem. Et sted i mørket står en dør på klem. Et sted på grensen mellom ånd og kropp, et sted hvor selve tiden siet stopp -der skulle vel mitt hjerte flamme opp -? Hør ikke på meg. Alle mine ord er farlige profeter, falske spor. Jeg er en ganske annen enn du tror http://anna-nin.blogspot.com/
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Jeg er utrolig glad i dikt -
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?
Det var disse to jeg også skulle dra frem. Og Tor Jonsson, Åse Marie Nesse, Einar Skjæraasen og Martha Tikkannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Det er mange, men noen er:
![]() |
#14 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Olav H Hauge - my man!
![]() |
#16 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Og hvilken dikter liker du best?Hvordan kunne jeg glemme Jòanes Nielsen?
![]() |
|
|