|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trond Ali og sølvmedaljenTrond Ali Linstad er tildelt Kongens fortjenestemedalje, i sølv vel og merke, for arbeidet med integrering av innvandrere på Oslos østkant.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes vel at han er litt for kontroversiell for å kunne få den sølvmedaljen. SYnd at de ikke gjorde mer research før de bestemte seg for å gi den.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenHan har gjort en veldig god jobb med Urtehagen, det skal han ha. Men jeg synes at Kongens fortjenestemedalje henger såpass høyt at med de ekstrem-meningene han har, ikke er forenelig med en sånn medalje. Dog mener jeg Slott og Fylkesmann burde gjort et bedre forarbeid og ikke nominert han i første runde.
![]() |
#4 |
prokrastinator
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljen
Er han? Det har stått sjiitt i flere ulike medier de siste dagene, og Harald Stanghelle konstaterer i en lederartikkel i dag at han er "Irans fremste talsmann i norsk offentlighet" eller noe i den duren.
![]() |
#5 |
prokrastinator
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes diskusjonen blir litt som med Hamsun og nazismen, egentlig. Kan man lese en god forfatter med fæl ideologi? Kan man premiere en god integreringsforkjemper (om man nå forutsetter det) med fæl ideologi?
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes det har vært for lite fokus på de som ikke har gjort særlig god reaserch i denne saken. Bare fordi om noen er nominert og noen sier ordet "integrering", så trenger det ikke fyke glatt til topps av den grunn.
![]() |
#8 |
Skrekkøgle
|
Jeg vet at han har gjort veldig stort integreringsarbeide, og han har også jobbet veldig mye for de papirløse, han har faktisk risikert legelisensen sin mer enn en gang for papirløse flyktninger, og det respekterer jeg ham for.
![]() |
#9 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJa jeg så det etterpå
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes det er er ille at de ikke sjekker litt mere enn som så. Flott av Stang å tørre å ta et standpunkt og trekke seg fra utdelingen. Ikke bare på grunn av antisemitsme, men også å homohets mm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prokrastinator
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJa, det er vel som flere sier - de som (ikke) sjekket bakgrunnen hans da han ble presentert som kandidat som egentlig bør få peset nå. Det er jo litt stygt mot Linstad å henge ham ut i alskens media for alt han har sagt noensinne, bare fordi noen andre fant ut at han skulle få en pris.
![]() |
#13 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
I ren latskap slutter jeg meg til det shute skriver her (og i andre innlegg). Og jeg hadde også stor glede av Dagblad-kronikken til Endsjø.
![]() |
#14 |
prokrastinator
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJa, hvor er Fritt Ord når man trenger dem.
![]() |
#15 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes ikke han burde fått den. Medaljen gis jo til dem som har gjort en bra innsats i jobb og frivillig arbeid, og den skal anbefales av venner/kjente/sjefer av den det gjelder. Så de burde ha sjekket ut litt mer her.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trond Ali og sølvmedaljenJeg synes ikke han skulle fått den, men når de først har sagt det så mener jeg de bare får stå ved det. Det blir for dumt å si han skal få den, også utsette det av grunner som har vært lett tilgjengelige hele tiden. Da får de heller steke synes jeg, han har jo ikke ytret disse uttalelsene i skjul. Det hele er jo en farse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|