|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?Jentene mine er akkurat ferdig med Molly Moon-serien, som de elsket. Nå ønsker de seg bøker i julegave og jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Første tanken var Terry Pratchett, fordi jeg er veldig glad i bøkene hans og jeg ser for meg at det er noe de kan like. Da tenker jeg spesielt på bøkene om Tiffany Aching, men jeg kan ikke se at de er oversatt ennå. De har lest noen bøker i En Pingles Dagbok-seriene, og de fenger, men blir ikke helt noen favorittserie. Virker som om de liker litt magi og fantasy, men jeg tror ikke de er klar for Percy Jackson-bøkene heller. Sitter og tenker litt på Narnia-bøkene, men så har jeg hele serien på engelsk og synes det er litt dumt å skulle kjøpe den på norsk også, når de kan lese dem selv på engelsk om et år eller to.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?De tre første bøkene om Tiffany Aching er oversatt til norsk, men jeg vet ikke hvilke bokhandlere du evt. kan finne dem i. De heter Skrellingene, En hatt full av himmel og Vintersmeden.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?Er det forresten greit om jeg flytter tråden til litteraturforumet, i den åpne delen av forumet?
![]() |
#4 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?HVa med den gamle serien "FEM" av Enid Blyton. Jeg elsket dem da jeg var på den alderen. Litt spenning.
![]() |
#5 |
Hulder
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?Takk, Skilpadda, bare flytt tråden, var så trett i morges at jeg ikke kom på at vi hadde et passende forum. Da må jeg lete litt mer rundt, hvis Pratchettbøkene er oversatt så tror jeg at de kan være et fint alternativ til jentene. Evt. Nation om den også er oversatt, fant ingen av disse på bokkilden eller Ark.no. Harry Potter har jeg hele serien på engelsk og kjøpt første bok på norsk for å se om jentene ville lese den, men de viser lite interesse for den så langt. De har sett filmene, det kan jo ha litt med saken å gjøre. Jordsjø-bøkene har jeg på engelsk også, men jeg likte dem ikke så godt, litt usikker på om jeg vil kjøpe dem på norsk og se om de faller for dem. Doktor Proktor har de ikke leste, skal sjekke dem ut litt nærmere
![]() |
#6 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?Niåringen min liker det meste av fantasy og i krim-sjangeren. Hun er også ferdig med Percy Jackson-bøkene og likte dem veldig godt, så nå har hun kastet seg over neste serie av Rick Riordan fra Egypt. Hun er forøvrig stor Harry Potter-fan, men har vel bare lest tre av bøkene, resten har hun hørt på lydbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hulder
![]() Sv: 10-åringene ønsker seg bøker i julegave, tips?Prøvde å finne Skrellingene i norske nettbokhandlere, men den er ikke i salg for tiden
![]() |
|
|