|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenOppskriften sier: legg opp 66 m og strikk 12 cm vr-bord. Skift pinnestr og øk samtidig jevnt fordelt til 74 m. første m er merkem midt bak, den er ikke med i mønsteret og strikkes hele tiden vr. Strikk mønster etter diagram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenJeg har begynt på knestrømpene i Marius. Maskeantallet stemmer ikke nei. Jeg sleit også med fellingen. Jeg har tydligvis ekstremt korte bein. For om jeg skulle fulgt mønsteret ville de rukket meg opp til langt oppå lårene.
![]() |
#3 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenMaskeantallet skal vel gå opp? Du har 73 masker og en av de maskene skal hele tiden strikkes vrang, da har du 72 masker igjen. Hvis mønsteret er delelig med 18, så får du fire repetisjoner av mønsteret rundt sokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriften
Nei, for i mønsteret står det at du skal ha 74 masker. En av de er merkemaske, da har du igjen 73. Det går ikke opp.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenJa, da tilpasser man masketallet så mønsteret går opp.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenJa, øk til 73, så funker det. Du øker jevnt fordelt i løpet av første pinne etter vrangborden og strikker mønster fra pinnen etter økningsomgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjelp til marius-sokk, skjønner itteno av oppskriftenJeg improviserte en lue til Kneten etter mønsteret på pannebåndet jeg strikket til meg selv, og da bedrev jeg felling i rundene med bare en farge ja, i antall som gjorde at mønsteret gikk opp. Litt tankearbreide, siden jeg altså improviserte litt, men det gikk finfint det. JEg bør nok gjenta suksessen (eller finne et faktisk mønster på barnelue, det finnes vel, lurer på å ønske meg mariusboka?) for Mikro elsker den luen hans!
![]() |
|
|