|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Å bli foreldre - igjenJada, jeg irriterer meg over bagateller. Denne gangen fødselsannonser. Hvorfor skriver folk f.eks. "vi ble foreldre for annen gang" eller "hun ble mamma igjen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å bli foreldre - igjenMan kan bli småbarnsforeldre igjen, og tenåringsforeldre, men ellers er jeg enig. Er man først foreldre, så er det jammen gjort!
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Å bli foreldre - igjenKanskje for å poengtere at det er flere barn i familien? Eller kanskje bare fordi det er en talemåte?
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Å bli foreldre - igjen
Det er jo et poeng, men hva skulle man skrive da?
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli foreldre - igjen... og svarene til Safran og Vimsen var rare svar i et flisespikkerforum.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Å bli foreldre - igjenJeg ser vel aldri hvilket underforum jeg er i, jeg bruker jo bare nye innlegg.
![]() |
#10 |
"De"
|
Åja. Er det ikke lov å være uenig i dette underforumet? Det var også rart.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Å bli foreldre - igjenMan blir vel foreldre på nytt og på nytt og på nytt, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ustabil
|
Da syns jeg du skal sette deg ned og tenke over det, da regner jeg med du vil måtte ende med å si deg enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Joda, men det blir litt teit å kritisere at folk henger seg opp i småting, når forumet nettopp er til for disse småtingene som man henger seg opp i. Du kan godt være uenig i det bina sier, og mene at det er en helt grei måte å skrive det på, at man blir foreldre på nytt. Men å skrive at det er en teit ting å henge seg opp i blir like meningsløst som å gå inn i sportsforumet og skrive at du ikke skjønner hvorfor de gidder å henge seg opp i fotball.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() |
#16 |
"De"
|
Du er så snill.
![]() |
#17 |
Ustabil
|
Jeg syns man heller skal beskrive hva man har fått, enn hva man har blitt. Alternativt - hvis man absolutt må "bli" noe, så kan man jo skrive at "vi har blitt tobarns / trebarns / osv foreldre". |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ustabil
|
Nei, for du har ikke opphørt å være mamma, har du vel? Du er mamma, og fortsetter å være mamma. Mamma-rollen din vil være der til "evig tid". Så du blir ikke mamma igjen. Du er mamma, og får ett barn til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
Mja ... Om man irriterer seg over noe eller ikke er vel ikke det samme som å være uenig. Du kan da umulig være uenig med bina i at hun irriterer seg over det? Siden vi alikevel flisespikker.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-04-07 kl 15:07. Årsak: Det ble litt for mange smilefjes ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|