Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å bli foreldre - igjen

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 14:45   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Å bli foreldre - igjen

Jada, jeg irriterer meg over bagateller. Denne gangen fødselsannonser. Hvorfor skriver folk f.eks. "vi ble foreldre for annen gang" eller "hun ble mamma igjen".

Det å være foreldre, mamma eller pappa er jo ikke noe man opphører å være mellom hver fødsel. En gang forelder, alltid forelder. Man blir ikke foreldre på nytt og på nytt, samme hvor mange barn man får.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:46   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli foreldre - igjen

Man kan bli småbarnsforeldre igjen, og tenåringsforeldre, men ellers er jeg enig. Er man først foreldre, så er det jammen gjort!

Gammel 16-04-07, 14:47   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje for å poengtere at det er flere barn i familien? Eller kanskje bare fordi det er en talemåte?

Har du ikke annet å irritere deg over, så vel bekomme.

Gammel 16-04-07, 14:47   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det var en rar ting å henge seg opp i.

Gammel 16-04-07, 14:50   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jada, jeg irriterer meg over bagateller. Denne gangen fødselsannonser. Hvorfor skriver folk f.eks. "vi ble foreldre for annen gang" eller "hun ble mamma igjen".

Det å være foreldre, mamma eller pappa er jo ikke noe man opphører å være mellom hver fødsel. En gang forelder, alltid forelder. Man blir ikke foreldre på nytt og på nytt, samme hvor mange barn man får.

Det er jo et poeng, men hva skulle man skrive da?

Gammel 16-04-07, 14:52   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og svarene til Safran og Vimsen var rare svar i et flisespikkerforum. Det er nettopp slike ting dette forumet er laget for jo!

Jeg er i prinsippet enig med bina. Man blir ikke foreldre igjen. Man får ett barn til, man får sitt andre barn, blir foreldre til et nytt barn e.l. Men det betyr ikke at jeg ikke kunne ha sagt eller skrevet det samme selv.

Gammel 16-04-07, 14:52   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Har du ikke annet å irritere deg over, så vel bekomme.

Dette er jo flisespikketråden da, mindre ting har vel vært spikket før.
Ellers enig med hovedinnlegger at det blir feil å si at man "blir foreldre igjen".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:54   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser vel aldri hvilket underforum jeg er i, jeg bruker jo bare nye innlegg. Men jeg mener fortsatt at det er en ting jeg aldri har tenkt over. Og tro meg - jeg pirker på det meste.

Gammel 16-04-07, 14:55   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det blir feil, men kommer ikke på bedre måter å si det på ...

Gammel 16-04-07, 14:56   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... og svarene til Safran og Vimsen var rare svar i et flisespikkerforum. Det er nettopp slike ting dette forumet er laget for jo!

Jeg er i prinsippet enig med bina. Man blir ikke foreldre igjen. Man får ett barn til, man får sitt andre barn, blir foreldre til et nytt barn e.l. Men det betyr ikke at jeg ikke kunne ha sagt eller skrevet det samme selv.

Åja. Er det ikke lov å være uenig i dette underforumet? Det var også rart.

Gammel 16-04-07, 14:58   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man blir vel foreldre på nytt og på nytt og på nytt, tenker jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:58   #12
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg ser vel aldri hvilket underforum jeg er i, jeg bruker jo bare nye innlegg. Men jeg mener fortsatt at det er en ting jeg aldri har tenkt over. Og tro meg - jeg pirker på det meste.

Da syns jeg du skal sette deg ned og tenke over det, da regner jeg med du vil måtte ende med å si deg enig.

Det er like feil å si at man "blir foreldre igjen" som å hevde at man "blir voksen" hvert år. Er du voksen, så fortsetter du med det. Og er man først blitt foreldre så fortsetter man med det også. Det å være foreldre er en kronisk tilstand når man først har blitt det.

Gammel 16-04-07, 14:59   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Joda, men det blir litt teit å kritisere at folk henger seg opp i småting, når forumet nettopp er til for disse småtingene som man henger seg opp i. Du kan godt være uenig i det bina sier, og mene at det er en helt grei måte å skrive det på, at man blir foreldre på nytt. Men å skrive at det er en teit ting å henge seg opp i blir like meningsløst som å gå inn i sportsforumet og skrive at du ikke skjønner hvorfor de gidder å henge seg opp i fotball.

Gammel 16-04-07, 15:00   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, men det blir litt teit å kritisere at folk henger seg opp i småting, når forumet nettopp er til for disse småtingene som man henger seg opp i.

Gammel 16-04-07, 15:01   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jammen man blir jo mamma igjen? Jeg er mamma, nå har jeg blitt mamma til enda en, altså igjen.

Gammel 16-04-07, 15:01   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Joda, men det blir litt teit å kritisere at folk henger seg opp i småting, når forumet nettopp er til for disse småtingene som man henger seg opp i. Du kan godt være uenig i det bina sier, og mene at det er en helt grei måte å skrive det på.

Du er så snill.

Gammel 16-04-07, 15:02   #17
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er jo et poeng, men hva skulle man skrive da?

Jeg syns man heller skal beskrive hva man har fått, enn hva man har blitt. Alternativt - hvis man absolutt må "bli" noe, så kan man jo skrive at "vi har blitt tobarns / trebarns / osv foreldre".

Men det beste syns jeg er å si "vi har fått en vakker gutt" og hvis man vil kan man slenge på at "Per og Pål har fått en nydelig bror".

Forresten blir man heller ikke storebror mer enn en gang, samme hvor mange småsøsken man får. Per vil jo allerede være storebroren til Pål, så man kan ikke si at "Per har blitt storebror igjen". Derimot har "Per fått en bror til".

Oppsummert: Man får ett barn til, et søsken til, men man "blir" ikke noe ekstra for hvert barn. Det er første gang man "blir" foreldre eller "blir" storebror.

Gammel 16-04-07, 15:03   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Du er så snill.

Gammel 16-04-07, 15:06   #19
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jammen man blir jo mamma igjen? Jeg er mamma, nå har jeg blitt mamma til enda en, altså igjen.

Nei, for du har ikke opphørt å være mamma, har du vel? Du er mamma, og fortsetter å være mamma. Mamma-rollen din vil være der til "evig tid". Så du blir ikke mamma igjen. Du er mamma, og får ett barn til.

Gammel 16-04-07, 15:06   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mja ... Om man irriterer seg over noe eller ikke er vel ikke det samme som å være uenig. Du kan da umulig være uenig med bina i at hun irriterer seg over det? Siden vi alikevel flisespikker.

Sist redigert av him : 16-04-07 kl 15:07. Årsak: Det ble litt for mange smilefjes ...
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.