Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kokosmelk i kartong uten tilsetningsstoffer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-12, 13:10   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Kokosmelk i kartong uten tilsetningsstoffer

Noen som vet hvor i Oslo jeg får tak i kokosmelk i kartong (ikke boks), uten tilsetningsstoffer?

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 00:14   #2
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokosmelk i kartong uten tilsetningsstoffer

Santamaria har en lilla boks kalt coconut cream,den er uten. Her finner jeg den på mega,ICA, obs og meny/ultra.

Innvandrer butikkene har Aroy d.

Rema 1000 har go tan.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 00:36   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coconut cream, er det da kun den kremen som ligger på toppen i kokosmelboksen? For den bruker jeg å piske krem av innimellom.

Gammel 23-11-12, 08:09   #4
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Coconut cream, er det da kun den kremen som ligger på toppen i kokosmelboksen? For den bruker jeg å piske krem av innimellom.

Det er en feit kokosmelk med 21% fett. Usikker på om du kan piske krem av den. Den finnes også på en liters kartogner for srorhusholdning (stor cash har den).

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:06   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Innvandrer butikkene har Aroy d.

Det er den jeg vil ha! Jeg trasker strekningen sentralstasjonen-nathionaltheatret en gang i blant, er det en sånn butikk der omkring et sted? (Er så sjelden på shopping i Oslo, ikke kjent med butikker lenger).

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:11   #6
konsulenten
Passiv

Standard

De kokosmelkene jeg har testet (og det er mange!) vil ikke skille seg selv om de har stått i kjøleskap i evigheter. Jeg vil også ha bare kremen (i blant) men det går jo ikke! Derfor vil jeg ha kokosmelk uten det idiotiske guargummi greiene tilsatt, er sikker på det funker som "homogenisator". Hvilken type kokosmelk bruker du?

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:15   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Så merkelig, mine er skilt allerede når jeg kjøper dem, de trenger ikke stå i kjøleskapet engang. Med en gang jeg åpner boksen, er alt det hvite helt øverst så jeg må grave i boksen for å få ut vannet som er helt nederst.
Jeg bruker denne. Mener å ha prøvd andre og, en billig en fra Rema. Samme med den.

Gammel 23-11-12, 09:23   #8
konsulenten
Passiv

Standard

Tror kanskje ikke jeg har testet den der, må sjekke!

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:24   #9
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg har brukt denne mest, siden det er den eneste økologiske jeg finner og den har bare ett tilsetningstoff. Men det er bare hver fjerde boks som skiller seg.

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:26   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ah. Kan hende det er pga. tilsetningstoffene den skiller seg.
Men jeg ser i mange amerikanske oppskrifter på coconut whipped cream at det er vanlig å bruke økomelk.
Jeg har brukt den andre fordi den økoen er så mye dyrere og vi bruker så store mengder her i huset. Men jeg aner ikke hvorfor den skulle skille seg noe mindre. Egentlig høres det jo litt praktisk ut når man skal bruke det i varmmat da. Jeg irriterer meg ofte over at jeg må stå og grave i kokosmelken for å få den ut i gryta.

Gammel 23-11-12, 09:29   #11
konsulenten
Passiv

Standard

Ah. Kan hende det er pga. tilsetningstoffene den skiller seg.

Ja, den tanken har streifet meg og.

Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 09:56   #12
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den fra Rema er allerede skilt ved åpning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.