Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Canal Digital og TV2

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 14:22   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Canal Digital og TV2

Jeg lar meg egentlig fasinere litt over greiene med Canal Digital og TV2. Og min respekt for Canal Digital har vokst i denne saken.

For Get økte prise 360 kr i året pga. deres nye avtale med TV2.

Er det egentlig så mange som kommer til å savne disse kanalene?

Må le litt av en artikkel i Aftenposten om konflikten: "På fredag viser for eksempel TV 2 Bliss hele sju episoder i reprise av Top Model UK. "

Stor respekt for Canal Digital som heller vil ha TV2s nisjekanaler ut i kanaler man kan velge mellom. Problemet for TV2 er vel at de ser at folk heller vil velge blant de andre kanalene som tilbys pga. deres kanaler er søppel....

Gammel 24-11-12, 14:23   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canal Digital og TV2

Enig!

Gammel 24-11-12, 19:12   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes generelt at man burde få plukke bare det man ville ha.
Sånn at jeg kan få Nrk1, 2 og 3, Disney-kanalene og that's it. :enkel:

Gammel 24-11-12, 19:18   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har CD, men ser aldri på de TV2-kanalene og blir ikke å merke forskjellen. Aftenposten har skjønt hva det er vi går glipp av.

Gammel 25-11-12, 13:01   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Så hjertens enig, mrc. Jeg har hatt mine diskusjoner med CD tidligere, men her føler jeg de absolutt gjør jobben sin. Det er TV2 som driter på draget her, og det har jeg ment hele veien. Synes det er rett og rimelig at de kanalene det er snakk om bør være i valgpakken. Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor de ikke skal være det. Jeg kan heller ikke forstå at TV2 tjener på denne konflikten, men jeg kan tenke meg at f.eks. Netflix kan tjene noe på den. Bliss og Zebra er reprisekanaler for mange serier, men en god del av disse kan man jo se på Netflix når det passer en selv
TV2 regner med at mange vil bytte fra CD pga dette, men tenker de ikke på at mange faktisk ikke kan det? Mange borettslag har avtaler og det er vel få som er interessert i å betale både gjennom husleien og for å få en annen tilbyder f.eks. via parabol...

Gammel 25-11-12, 13:34   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg heier også på CD i denne saken. Det har ikke falt meg inn i månelys å bytte leverandør på grunn av dette. Tvert i mot. Og jeg hadde blitt sur om jeg hadde blitt nødt til å betale denne ekstra-avgiften for Bliss og Nyhetskanalen!

Gammel 26-11-12, 11:32   #7
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Noe av problemet er at CD har tatt dette til kabeltvtvistnemda (elns) hvor de satte en pris som CD ikke er villig til å betale.
Men jeg heier seff på CD

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 11:46   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så overbevist som dere andre om at det er TV2 som er bare slemme og CD som er de snille, altså.

Forøvrig så jeg endel på Zebra før den forsvant.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 11:48   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke sikker på om jeg noen sinne har sett på de kanalene som forsvant, det må i tilfelle være Filmkanalen, som vi kommer til å erstatte med noen C More kanaler. C More kids er en veldig bra TV-kanal for de aller minste.

Gammel 26-11-12, 12:56   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Noe av problemet er at CD har tatt dette til kabeltvtvistnemda (elns) hvor de satte en pris som CD ikke er villig til å betale.
Men jeg heier seff på CD

TV 2 tok CD til kabeltvistnemnda først, for årene 2007 - 2009. TV 2 fremsatte et krav som nemnda sa var urimelig, og ga CD medhold i at de skulle betale det samme partene hadde blitt enige om før. TV 2 aksepterte ikke det resultatet, og kom med et enda høyere krav til CD for året 2010. Partene ble ikke enige. CD ba derfor nemnda om avgjørelse for 2010, og nemda økte prisene med flerfoldig hundre % for 2010. Merk at disse avgjørelsene gjelder hovedkanalen, og ikke Bliss, Filmkanalen etc.

Om du har Aftenposten papiravis, svarer CD på dette i dag, men jeg ser ikke at det ligger på nett.

Nemndsavgjørelsene er forøvrig offentlige.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.