Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Le creuset

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 19:09   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Le creuset

Jeg skal fornye gryteparken litt. Kjøpte en Le creuset stekepanne på tilbud i dag som jeg regner med å få god bruk for. Tenker å kjøpe noen gryter også, men er litt i tvil om hva som er praktisk. Hvis jeg skal ha en rund gryte f.eks. - de har 4,2 liter på tilbud, men bør jeg kanskje klinke til og kjøpe en større? Eller blir de store veldig tunge? Dere andre som har, hvilke volumer synes dere er mest praktisk? (Kommer selvsagt an på hva slags mat man lager, men). Også ser jeg det finnes ovale gryter, er det lurt? Til hva, i så fall?

Noen som har noe annet fra Le creuset som er kjekt å ha? Grillpanne?

Noen som har prøvd silikonredskapene deres, er de gode?

Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:22   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le creuset

Jeg mener min gryte er 4,2 liter. Den brukes til alt mulig. Supper, gryteretter, lapskaus, grøt, eltefrie brød. Jeg digger den. Jeg har også to silikon "slikkepotter". Stor og liten. De er ok, men penere enn de er praktiske. Som slikkepott er Tupperware sin bedre, men den er jo tilgjengjeld stygg som fy.

Gammel 24-11-12, 20:21   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Grillpannen er svært god.

Gammel 24-11-12, 20:42   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har denne, i svart. Den er jo alldeles vanvittig stor, så blir helst brukt til dei store middagane, men hjelpe meg så glad eg er i den. Blir også brukt til å brune store kjøttstykker. Og indiske rettar, store mengder chili con carne etc etc.

Gammel 24-11-12, 20:56   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Hva er diameteren på den stekegryta, Syrin? Bare sånn omtrentlig. Jeg klarer ikke helt å se for meg størrelsen på 700 cl.

Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:08   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har grillpannen, to stekepanner, en hjertegryte, noen ramekiner og et par slikkepotter. Er mest fornøyd med støpejernspanna. Har også den du viser med trehåndak, veldig fin til kjøttdeig og gryter.

Ovale er vel greiest i stekeovnen, ikke på plate.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 17:41   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Hva er diameteren på den stekegryta, Syrin? Bare sånn omtrentlig. Jeg klarer ikke helt å se for meg størrelsen på 700 cl.

Den er ca. 30 cm trur eg. Avrunda nedover, så den er bittelitt wok-aktig nesten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.