Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kan noen anbefale meg en GOD hudpleieserie?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 08:55   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen anbefale meg en GOD hudpleieserie?

Jeg tåler fader meg ingenting etter operasjonen? Huden min er blitt helt merkelig. Før operasjonen hadde jeg lite kviser og helt grei hud. Etterpå er den blitt både småkvisete og tørr, sånne tørre små områder som flasser litt. Et par over munnen, på nesa og ett i pannen. Faen!

Jeg har prøvd en L'Oreal-serie og en eller annet annet drittmerke, og jeg ble enda verre av dem. Prøvde i desperasjon å kun bruke vann også, men da ble det IALLFALL ille, da vannet tørket meg helt ut. Bruker en grei fuktighetskrem, men den gjør jo ikke ting bedre akkurat. Drikker nok vann og spiser fettsyrer.

Jeg må ha en MILD hudpleieserie som ikke ruinerer meg fullstendig. Og en god fet fuktighetskrem som virkelig tar tørr hud uten at man kan speile seg i panna mi.

:ber:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:02   #2
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale meg en GOD hudpleieserie?

Dermalogica

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:16   #3
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Dermalogica gjorde min hud verre i alle fall, MEN jeg hadde ikke en erfaren hudpleier til å si akkurat hvilken type jeg burde bruke.

Jeg bruker nå Bodyshops AloeVera-serie. Den er veldig mild og god.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:28   #4
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

AloeVeraserien ble bare tøys og tull for meg, jeg hadde gått tom for Kanebo og stakk innom Bodyshop i desperasjon.

Forlater aldri mer Kanebo.

Dyr i innkjøp, men veeeldig drøy.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:32   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Dermalogica

Den har jeg og god erfaring med.
Men den er ganske dyr da

Den som vant den testen i antirynkekrem har kanskje vanlige produkter og?
Det var vel "Oil of ulay".

http://www.olay.co.uk/homepage/olay-...jsp?flash=true

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:33   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker Biotherm. Er veldig fornøy
(jeg har blandingshud...)

Gammel 17-04-07, 20:34   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt å bruke TahitianNoni sine ansiktsprodukter og er strålende fornøyd. Jeg var skeptisk til å begynne med, men de er bare helt topp. Huden har blitt så myk og fin!

Renser med Renseoljen:

Renseolje

Renser huden under overflaten og forbereder normal og tørr hud på fuktighet og behandling.

Fortsetter med toner:

Balanserende toner

Frisker opp huden og balanserer pH-nivået. Skaper det perfekte miljø for å behandle, fukte og beskytte huden. For alle hudtyper.

Fuktighetskrem:

Rik fuktighetskrem

Gir dyptgående fuktighet for normal til tørr hud. Perfekt for å redusere de synlige tegnene på for tidlig aldring.

Og miljøkremen med solfaktor:

Miljøbeskyttende krem med solfaktor

Beskytter ansikt og hals mot sol, forurensning og andre elementer, samtidig som den beroliger irritert hud.

Tror alle produktene koster rundt 800 tilsammen.

Gammel 17-04-07, 20:38   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg har begynt å bruke TahitianNoni sine ansiktsprodukter og er strålende fornøyd. Jeg var skeptisk til å begynne med, men de er bare helt topp. Huden har blitt så myk og fin!

Renser med Renseoljen:

Renseolje

Renser huden under overflaten og forbereder normal og tørr hud på fuktighet og behandling.

Fortsetter med toner:

Balanserende toner

Frisker opp huden og balanserer pH-nivået. Skaper det perfekte miljø for å behandle, fukte og beskytte huden. For alle hudtyper.

Fuktighetskrem:

Rik fuktighetskrem

Gir dyptgående fuktighet for normal til tørr hud. Perfekt for å redusere de synlige tegnene på for tidlig aldring.

Og miljøkremen med solfaktor:

Miljøbeskyttende krem med solfaktor

Beskytter ansikt og hals mot sol, forurensning og andre elementer, samtidig som den beroliger irritert hud.

Tror alle produktene koster rundt 800 tilsammen.

Hvor kjøper du de?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:38   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sverger til Kanebo serien. Har prøvd mye annet innimellom, men ingenting slår dagkremene: fra Kanebo. Jeg bruker: Sensai Silk Emulsion .
Koster en del med kommer i store flasker og jeg har en ca 3-4 mnd.

http://www.kanebo.no/main.htm

Selges i vanlige parfymerier stort sett.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:38   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Decleor er veldig bra. Dyrt, men varer lenge.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:39   #11
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt Biotherm, men har nå byttet til Clarins. Er kjempefornøyd med begge to, men føler Clarins er litt "sunnere".

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:40   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker for tiden Shisheido, og er godt fornøyd. 375 for dagkremen, så vidt jeg kan huske.

Gammel 17-04-07, 20:46   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hvor kjøper du de?

Jeg har kjøpt de gjennom forhandler, men de har nettopp åpnet en ny butikk i Oslo i Stortingsgata. Ellers kan de kjøpes her.

Gammel 17-04-07, 20:47   #14
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg bruker en del som er nevnt allerede, og handler på nett og taxfree. D blir det straks mer overkommelig.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:03   #15
Cilius
På flyttefot

Cilius sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Det er jo veldig individuelt, alt etter hva slags hud du har...

Jeg har vært mest fornøyd med Shiseido og Lavera, bruker sistnevnte nå...
Søstrene mine sverger til MD Formulations.

Gammel 17-04-07, 21:35   #16
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dermalogica eller Kanebo

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:35   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange gode tips. Det som gjør det så vanskelig er jo at jeg ikke vil bruke 1000,- kr eller mer på produkter som viser seg å gjøre ting enda verre eller ikke funke i det hele tatt. Men pleier ikke parfymerier å ha prøver på kremer og slikt? Det gjør jo helsekosten også. Kanskje jeg skulle stikke innom og sanke litt til uken.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:49   #18
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hva med apotekene? De har en del hudpleie for sensitiv hud. Jeg bruker SebaMed, med det er jo for uren hud.

Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:51   #19
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Takk for mange gode tips. Det som gjør det så vanskelig er jo at jeg ikke vil bruke 1000,- kr eller mer på produkter som viser seg å gjøre ting enda verre eller ikke funke i det hele tatt. Men pleier ikke parfymerier å ha prøver på kremer og slikt? Det gjør jo helsekosten også. Kanskje jeg skulle stikke innom og sanke litt til uken.

Det kan du gjøre.

Gammel 17-04-07, 23:58   #20
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Clarins. Kjempebra produkter til forholdsvis fornuftige priser, og produktene kan kjøpes i parfymerier. Clarins er 100 % plantebasert og er veldig bra for ømfintlig hud.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.