|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Har barna dine julekalender/adventskalender?Og i så fall, hvilken ordning har dere for kalender i år?
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg tar sjansen, og mine får til og med en pakke hver dag. (Men de får kjedelig mat i matboksen, så det veier vel litt opp.)
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Pakkekalender som han har fått de årene han har hatt kalender. Jeg tar selvsagt sjansen, han gleder segtil julaften likevel, jeg og mannen har også kalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Ja, her blir det to med leverpostei hver dag. Og vi dropper agurk i hele desember.
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Lego til de to yngste, og Flaxkalender til eldste. Alle såre fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine har Lego Friends-kalender i år, men har pleid å ha pakkekalender (med pakke annenhver dag). De får kjedelige matpakker i år og alle andre år. :bidrar:
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Pakkekalender der alle (voksne og barn) får en dag hver. I tillegg får jentene felles gave på lørdagene. Det blir fire fellesgaver og fem enkeltgaver til hver av oss. Noen koster litt og andre koster nesten ingenting. Og det er veldig gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De får pakkekalender med pakke annenhver dag bortsett fra lørdag (godteri som de ellers ville fått) og en film på søndag (felles). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Pakkekalender laget av mormor. Vanlige matpakker. Jeg tror det går helt fint, de gleder seg til mye annet enn akkurat julegavene.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Legokalender, for syvende år på rad, og matbokser som har hatt identisk innhold de siste tre årene. (Hamburgerbrød med karbonade i den ene; fire brødskiver med ost og skinke, samt ett eple i båter, i den andre.) Konservativt barn har bestemt begge deler.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg lager pakkekalender til toåringen for første gang, og synes det er skikkelig stas! *lever farlig*
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Det hadde vært ideelt for Vesla.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg hadde pakkekalender selv og jeg synes det er topp å lage kalender til Mazungen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?En får pakke, en får lukekalender og han siste har ikke bestemt seg enda. Dog kjører vi samme matpakken på ørtende året, brødskiver med hvitost. Noe annet skulle tatt seg ut.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her er det Lego kalender som gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har lagd pakkekalendere i mange år, til opptil fire barn, men ikke av den typen der det er en hel julegave hver dag. Jeg har også noen veldig få ganger lagd til voksne studentsønner, og en gang til mannen. Og jeg har følt litt på det de med for mye pakker. Det ER lett å la seg rive med, og kjøpe litt større ting, nyttige og koselige ting, men det blir lett MYE, også når en prøver å ta med aktiviteter en uansett ville gjort. Jeg syns ideelt sett at det ikke skal være så store ting. Det var lettere da jeg hadde ett barn som var lite, og vi ikke allerede hadde så mye av alt. Da var en pepperkakeform, en badekule, ny tannbørste og en liten julepynt stor lykke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg husker et år som jentungen tegnet sin egen julekalender. Hun var strååååålende fornøyd, men fy for noen reaksjoner jeg fikk!
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg er velsignet med barn som vil ha Legokalender, og ikke sånn pakkekalender der jeg må kjøpte drøssevis av ting.
![]() |
|
|