|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vi kjøpte ny komfyr da vi pusset opp kjøkkenet for litt over åtte år siden. Nå begynner den å tulle med varmen, er det å forvente? Det er ingen dyr sak, men ikke den aller billigste heller. Merket er Gorenje.
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Tja, vår begynner vel å nærme seg 20 år...
![]() |
#3 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?
Av Gorenje ville jeg ikke forventet seks måneders levetid engang.
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vår holdt i nesten åtte år, jeg hadde trodd den skulle vare lenger. Den forrige vi hadde varte i 14 år,dvs da flyttet vi så jeg vet ikke hvor lenge den virket etter det. Sist redigert av Chablis : 05-12-12 kl 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Min gamle,gode Asko varte i 16 år. Nå byttet jeg den i sommer,endte opp med Gorenje,håper ikke jeg er like uheldig med min. Ikke en av de billigste jeg kjøpte da,men likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vår Gorenje er fra 2001, og har egentlig kranglet ett års tid nå. Varmluftdelen virker ikke lenger, men vi kan fint bruke den enda. Vi kjøpte alt av hvitevarer når vi flyttet den gangen i 2001, og vi har måttet bytte ut vaskemaskin og tørketrommel for fire-fem år siden, og kjøleskapet byttet vi ut nå i høst. Jeg skulle ønske ting varte litt lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Fem år og én måned.
![]() |
#10 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vi har en 10 år gammel komfyr som nå begynner å bli veldig treg. Den virker, men er virkelig treg.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vår Simens er fra 1997, umoderne, men alt virker.
![]() |
#12 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Har BEHA-komfyr kjøpt i 2002. Alt virker akkurat som da den var ny. Det eneste som må byttes er bryterene, men det er jo kun å trykke de på plass. Mest arbeid å ringe til BEHA for å få nye.
![]() |
#13 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Hvitevarer lages dessverre ikke så solide lenger som de gjorde før. Det er mer elektronikk, mer finesser og funksjoner. Dermed mer som kan føkke opp og gjøre de ubrukelig etter for kort tid.
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Så 8 år tror jeg er helt på det jevne. Hvis ikke litt over gjennomsnitt også.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang levetid kan man forvente av en komfyr?Vår Elektra av billigste sort kjøpt i 1998 virket fint til vi flyttet i 2008 da ble den gitt bort i forbindelse med flytting . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|