|
Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() [2012] 8. desember - jakten på julestjernenFor hvor er julestjernen? De tre vise menn fra 4. desember skulle jo følge etter en stjerne. Men hvis man leter i juleevangeliet finner man ikke så mange stjerner at det gjør noe. Ikke særlig mange vise menn heller for den saks skyld. Vismennene og stjernen er det Matteus som forteller om.
Nå kan man diskutere frem og tilbake om denne stjernen i det hele tatt eksisterte på den tiden og om det var en stjerne eller om det egentlig var et stjerneskudd eller jupiter eller noe helt annet, men der det er tre vise menn, der trenger vi en stjerne. Så nå synes jeg vi skal lage en.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernen
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenOg så enda en forklaring fra youtube for de som foretrekker det live: (Kilde: youtube.com)
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenHer er stjerne på stilk som betlehemsstjerne (
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 08-12-12 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenÅååå
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenSå klart vi må lage julestjerner! Genialt! Sånne stjerner minner meg om tanten min som har laget flere tusen. Går det an å få kjøpt strimler tro? Jeg er skikkelig dårlig på å klippe rett. Men jeg har også laget en del sånne før, og jeg tror ungene vil kunne like det.
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenKlarer jeg dette, da? Tror muligens jeg har noen barnearbeidere som er bedre skikket.
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenÅ du milde... Skal jeg prøve meg på dette, må jeg være i enerom, slik at ingen kan finne på å komme til å lære nye, krative banneord, eller få frisket opp gammel kunnskap instygt vokabular. :kløne:
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenSånne stjerner er dødskule å lage! Jeg må nesten spare denne til resten av familien kommer hjem i morgen, selv om jeg fint kunne brukte den dagen jeg evgentlig skal brukte til å sjøsje og handle til å brette julstjerner, kjenner jeg meg selv rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenKjempefin og søt stjerne.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenSlike stjerner har vi mange av og de henger på juletreet. Disse er veldig vanlige litt lenger sør i Europa og der selges det ferdig kuttede papirstrimler til formålet. De lages absolutt lettest i et papir med litt hold i. De blir også fine i sånt glanset papir som selges i ruller med ark i flere farger. Jeg har laget de i mange størrelser fra de helt bittesmå med veldig smale remser (noen millimeter) til kjempestore med 4-5 cm brede striper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenSå gøy!
![]() |
#14 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenKult! Jeg har flettet mange julekurver i sin tid, men dette var en ny erfaring. Fort gjort til ettermiddagskaffen, her av deler av papirjulepose fra Clas Ohlson etter dagens handlerunde. ![]()
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenKjempefin, tåtti!
![]() |
#16 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenOg jeg som var på Panduro i dag. Tenkte ikke på å se etter sånt der.
![]() |
#18 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernen
Det er slett ikke vanskelig når man først har fått teken. Jeg hadde kjempedilla på å lage sånne da jeg var tenåring.
![]() |
![]() |
#19 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: 8. desember - jakten på julestjernenKanonfin! Jeg har lyst å prøve. Jeg tror jeg har passende papir, og jeg har linjal, skjærematte og rullekniv.
![]() |
|
|