|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hva er en god vinterdyne?Vi har tenkt å kjøpe en varm dyne til attenåringen i julegave, og jeg har trodd at at dundyne er en dundyne er en dundyne. Men da jeg var på Princess i dag for å kjøpe dundyne på tilbud til 999, kom det frem at den var regnet som helårsdyne. Jenta som jobbet der sa "den er ikke sååååå varm, altså. Skal dere ha en skikkelig tykk vinterdyne, må dere kjøpe denne til 1899". Den dynen så veldig tykk og god og varm ut, men siden det var dobbel pris av hva vi hadde forventet, la vi det på is.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Det kommer an på hvor kaldt han har det på soverommet, om han er en person som fryser lett eller generelt er ganske varm. Det er mange som ikke trenger de tykkelse vinterdynene. Ellers er det ofte tilbud på dyner rundt omkring, så det går an å få en dyr litt billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg er vant til at de dundynene jeg virkelig vil ha, koster 2-3000 kroner når de ikke er på salg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom "tykk" og varm altså. Den beste dynen vi har, er også den letteste. Den tyngste dundynen, er også den dårligste (og består av en blanding mellom fjær og dun). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Trodde bæreevnen ble angitt med høyt tall, jeg? At f.eks. 14 er bedre enn 8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har denne, og synes den er passe varm.
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Den vi så på til 1899, var ren gåsedyn, så vidt jeg husker. Attenåringen er en skikkelig frossenpinn, så han trenger en skikkelig varm dyne.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Hvis det er skikkelig varm vinterdyne dere skal ha, må dere nok minst opp i 1899 tenker jeg. Men det kommer an på personen og soverommet. Våre vinterdundyner kostet 2000 på salg, de er veldig gode.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Alt det Teo sa. Min gåsedundyne fikk jeg heldigvis på salg. Full pris er 3000. Det er den verdt og når den må byttes ut kjøper jeg tilsvarende. Banna bein. Salg eller ikke.
![]() |
#11 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Høyere tall= bedre bæreevne.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Min dyne er helt fantastisk. Det er en fluffy dundyne fra Høie. Den er tykk og varm, men akkurat passe lett, og legger seg behagelig rundt kroppen. Jeg tror den kostet rett over 2000 kr til veldig god salgspris.
![]() |
![]() |
#13 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?De har salg på dundyner på kid, 50%. Kjøpte to nye dyner der i går. Har ikke fått testa de enda så hvor varme de er vet jeg ikke.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg fikk en deilig dundyne til jul for mange år siden. De er ikke så tykk, er lett, men holder meg mer enn varm nok stort sett. Jeg sover med åpent vindu, også i forrige uke da vi hadde minus 12.
05 og 08 Sist redigert av millact : 09-12-12 kl 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Du - er det ikke lagersalg borte ved Meny da? Har ikke de opphørssalg nå?
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?
Også enig med Teo! Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?
Vi har også norgesdyna fra hansen og dysvik, men aldri om jeg kunne brukt den om sommeren, den er altfor varm. Den er veldig god på vinteren, fungerte ypperlig med vinduet på vidt gap i 11 minus forrige uke. Dynene på hansen og dysvik er rimeligere enn de på princess.
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva er en god vinterdyne?Jeg har vinterdyne i 10-12, den er veldig god. Jeg synes ofte dyner i bæreevne 10 eller lavere er tunge, stive og ikke bra nok. Mannen har lik bæreevne som meg i sommerdyne, men i en rimeligere variant. Den knirker.
![]() |
|
|